Autoevaluace školy - od teorie k praxi a výzkumu
Alena Seberová, Martin Malčík

Dnes vráceno
Monografie
ISBN: 978-80-7368-759-5 (brož.)
Ostatní autoři: Malčík, Martin, Autor
Vydání: Vyd. 1.
Nakladatel: V Ostravě : Ostravská univerzita, 2009
Popis: 133 s. : il. ; 24 cm
detail.url:Obsah
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}

hodnocení školy; pedagogický výzkum; školská politika
autoevaluace školy; kvalita školy

Obsahem teoretické části publikace je komparativní analýza teoretických východisek a metodologických přístupů k procesům evaluace a autoevaluace a možnosti jejich aplikovatelnosti do školské praxe. Teoretická pojetí jsou dále rozšířena o výsledky empirického výzkumu, jehož problémem bylo ověření modelu vlastního hodnocení školy.

Terminologický slovník; V tiráži vročení 2010; 200 výt.

Exempláře Svázané ročníky
Načítám exempláře
Dokument je momentálně ve zpracování Žádné exempláře k dispozici Dokument nemá žádné svázané ročníky
Související
Všechny díly
Obsah
                                    

1 Škola jako učící se organizace výchozí kontexty a významy evaluace
1.1 Organizační učení ve škole
1.1.1 Pravidla posílení organizačního učení
1.1.2 Učící se organizace
1.2. Decentralizace školského systému a pedagogická autonomie škol a učitelů
1.2.1 Autonomie škol
1.2.2 Autonomie školy a postavení učitele
1.2.3 Vzdělávací politika a odpovědnost školy za výsledky
1.3 Techniky pro použití v praxi
2 Evaluace školy pohledem teorie a praxe
2.1 Pojetí a podstata evaluace
2.2 Typy evaluace
2. 2.1 Co je předmětem evaluace a kdy probíhá
2.2.2 Kdo je evaluátorem
2.3 Techniky pro použití v praxi
3 Kvalita školy a modely evaluace
3.1 Kvalita a efektivita
3.2. Úloha kritérií a indikátorů v definování kvality a efektivity
3.3 Modely evaluace jako pohledy na kvalitu školy
3.3.1 Model CIPP kontext, vstupy, proces a produkty
3.3.2 Modely EFQM a Zvyšování kvality školy
3.3.3 Evaluace založená na indikátorech
Model „dobré" školy
Kulturní a sociální rovina školy
Kurikulární rovina školy
Správní a organizační rovina školy
3.4 Techniky pro použití v praxi
3.5 Výzkum procesu a produktů autoevaluace škol
Závěry a jejich diskuse
4 Autoevaluace školy Alena Seberová, Martin Malčík
4.1 Model autoevaluace školy
4.1.1 Design autoevaluace školy
4.1.2 Fáze a kroky autoevaluačního procesu
4.2 Autoevaluační zpráva požadavky na kvalitu a hodnocení
4.3 Výzkumná reflexe kvality autoevaluačních zpráv
4.4 Využití výsledků autoevaluace
4.5 Techniky pro použití v praxi
5 Autoevaluace pohledem pedagogického výzkumu „učitel výzkumník"
5.1 Politická nedorozumění či neporozumění aneb Terminologická sběrna
5.2 Stanou se učitelé „výzkumníky" ve svých třídách? Teoretická východiska učitelského výzkumu
5.3 Autoevaluace jako učitelský výzkum
				
Detail
Název pole Obsah pole
Hlavní záhlaví - osobní jméno Seberová, Alena, 1971-
Údaje o názvu Autoevaluace školy - od teorie k praxi a výzkumu / Alena Seberová, Martin Malčík
Vedlejší záhlaví - osobní jméno Malčík, Martin, 1964-
ISBN 978-80-7368-759-5 (brož.)
Údaje o vydání Vyd. 1.
Nakladatelské údaje V Ostravě : Ostravská univerzita, 2009
Kód jazyka čeština
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z hodnocení školy
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z pedagogický výzkum
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z školská politika
Volně tvořený termín autoevaluace školy
Volně tvořený termín kvalita školy
Fyzický popis 133 s. : il. ; 24 cm
Všeobecná poznámka Terminologický slovník
Všeobecná poznámka V tiráži vročení 2010
Všeobecná poznámka 200 výt.
Poznámka o skryté bibliografii atd. Obsahuje bibliografii
Anotace Obsahem teoretické části publikace je komparativní analýza teoretických východisek a metodologických přístupů k procesům evaluace a autoevaluace a možnosti jejich aplikovatelnosti do školské praxe. Teoretická pojetí jsou dále rozšířena o výsledky empirického výzkumu, jehož problémem bylo ověření modelu vlastního hodnocení školy.
Elektronické umístění a přístup Obsah Obsah
Mezinárodní desetinné třídění 37.011/.012
Mezinárodní desetinné třídění 371
Údaj pro souborný katalog
MARC
Pole Ind Obsah pole
1 kpw01371045
3 CzPrNPK
5 20140329073957.7
7 ta
8 110114s2009 xr a|||f||||||000|0|cze||
15 ## $a cnb002157154
20 ## $a 978-80-7368-759-5 (brož.)
35 ## $a (OCoLC)703551578
40 ## $a ABA001 $b cze
41 0# $a cze $b eng
44 ## $a xr
72 #7 $9 22 $a 371 $x Školství (organizace)
80 ## $a 37.011/.012 $2 MRF
80 ## $a 371 $2 MRF
100 1# $a Seberová, Alena, $d 1971- $7 mzk2007385962 $4 aut
245 10 $a Autoevaluace školy - od teorie k praxi a výzkumu / $c Alena Seberová, Martin Malčík
250 ## $a Vyd. 1.
260 ## $a V Ostravě : $b Ostravská univerzita, $c 2009
300 ## $a 133 s. : $b il. ; $c 24 cm
500 ## $a Terminologický slovník
500 ## $a V tiráži vročení 2010
500 ## $a 200 výt.
504 ## $a Obsahuje bibliografii
520 ## $a Obsahem teoretické části publikace je komparativní analýza teoretických východisek a metodologických přístupů k procesům evaluace a autoevaluace a možnosti jejich aplikovatelnosti do školské praxe. Teoretická pojetí jsou dále rozšířena o výsledky empirického výzkumu, jehož problémem bylo ověření modelu vlastního hodnocení školy.
546 ## $a Anglické resumé
550 ## $a Vydavatel: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
650 #7 $a hodnocení školy
650 #7 $a pedagogický výzkum
650 #7 $a školská politika
653 ## $a autoevaluace školy
653 ## $a kvalita školy
700 1# $a Malčík, Martin, $d 1964- $7 mzk2003197788 $4 aut
710 2# $a Ostravská univerzita. $b Pedagogická fakulta $7 kn20010709315
856 41 $y Obsah $u http://toc.nkp.cz/NKC/201101/contents/nkc20102157154_1.pdf
901 $f 1. vyd. $o 20110111
910 ## $a ABA012
998 $a 002157154
1039 $a NPKK
Dokumenty ke stažení
Podrobné informace o uložení knih a svázaných časopisů a jak je objednat najdete v tabulce exemplářů.
Seznam oblíbených
…a další

Zobrazit vše
Navštívené
Podobné
Permanentní odkaz