Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole
podíl doporučené četby na dětském čtenářství = Non-mandatory reading and goals of literary education at elementary schools : proportion of recommended reading within the chidren's actual reading
Ivana Gejgušová

Dnes vráceno
Monografie
ISBN: 978-80-7464-013-1 (brož.)
Vydání: Vyd. 1.
Nakladatel: Ostrava : Ostravská univerzita, 2011
Popis: 142 s. : barev. il. ; 24 cm
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}

literární výchova; základní škola; čtenářství; porozumění textu; pedagogický výzkum
mimočítanková četba

Publikace je výstupem projektu, který usiluje o mapování jedné z důležitých oblastí literární výuky na základní škole, tzv. doporučené četby žáků, a o soustředění informací o mimoškolních čtenářských aktivitách dětí mladšího i staršího školního věku. Vyučujícím mateřštiny na základních školách chybí zpětné informace o tom, jak jednotlivé školy a učitelé využili možnosti plynoucí z RVP ZV, jak tedy vypadá reálná výuka mateřského jazyka.

V prelimináriích uvedeno: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, katedra českého jazyka a literatury s didaktikou; Souběžná anglická tit. s.; 200 výt.

Exempláře Svázané ročníky
Načítám exempláře
Dokument je momentálně ve zpracování Žádné exempláře k dispozici Dokument nemá žádné svázané ročníky
Citace
Související
Všechny díly
Obsah
                                    

OBSAH
1	ÚVOD..........................................................7
2	VZTAH MEZI ČTENÁŘSKÝMI AKTIVITAMI ŽÁKŮ
A ÚROVNÍ JEJICH ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI.........................9
3	VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ....................................13
4	PODÍL ŠKOLY A LITERÁRNÍ VÝCHOVY NA ROZVOJI
ČTENÁŘSKÝCH AKTIVIT ŽÁKŮ.....................................16
4.1 Vymezení požadavků na čtenářské aktivity žáků základních škol ve vzdělávacích dokumentech...................................16
4.2 Mimoškolní četba a současná školní praxe....................28
PRAKTICKÁ ČÁST....................................................31
5	METODOLOGICKÁ VÝCHODISKA A REALIZACE
VÝZKUMU......................................................31
5.1 Výsledky dotazníkového šetření — postoj učitelů к mimočítankové (doporučené) četbě.........................................33
5.2 Výsledky dotazníkového šetření — čtenářské aktivity' žáků základních škol a jejich postoje к mimočítankové (doporučené) četbě........37
5.2.1	Vyhodnocení dotazníků - skupina A.......................38
5.2.2	Vy'hodnocení dotazníku - skupina В......................56
5.2.3	Vy'hodnocení dotazníku — skupina С......................69
5.2.4 Shrnutí výsledků dotazníkového šetření..................76
5.3 Výsledky analýz čtenářských deníků..........................83
5.3.1	1. etapa analýz čtenářských deníků (2008 - 2010)........83
5.3.2	2. etapa analýz čtenářských deníků (2011)...............88
5.4 Analýza konkrétní doporučené četby pro 1. stupeň základní	školy 90
5.5 Tituly české literatury' 19. století v doporučené četbě žáků	2. stupně 96
5.6 Medailony nejčtenějších autorů a další náměty pro mimoškolní četbu.. 100
6 VÝSTUPY PRO PEDAGOGICKOU PRAXI...................110
ZÁVĚR.............................................113
SUMMARY...........................................114
SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY..........................117
REJSTŘÍK..........................................123
SEZNAM PŘÍLOH......................................124
				
Detail
Název pole Obsah pole
Hlavní záhlaví - osobní jméno Gejgušová, Ivana,
Údaje o názvu Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole : podíl doporučené četby na dětském čtenářství = Non-mandatory reading and goals of literary education at elementary schools : proportion of recommended reading within the chidren's actual reading / Ivana Gejgušová
Variantní názvy Podíl doporučené četby na dětském čtenářství
Variantní názvy Non-mandatory reading and goals of literary education at elementary schools
ISBN 978-80-7464-013-1 (brož.)
Údaje o vydání Vyd. 1.
Nakladatelské údaje Ostrava : Ostravská univerzita, 2011
Kód jazyka čeština
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z literární výchova
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z základní škola
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z čtenářství
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z porozumění textu
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z pedagogický výzkum
Volně tvořený termín mimočítanková četba
Fyzický popis 142 s. : barev. il. ; 24 cm
Všeobecná poznámka V prelimináriích uvedeno: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, katedra českého jazyka a literatury s didaktikou
Všeobecná poznámka Souběžná anglická tit. s.
Všeobecná poznámka 200 výt.
Poznámka o skryté bibliografii atd. Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Anotace Publikace je výstupem projektu, který usiluje o mapování jedné z důležitých oblastí literární výuky na základní škole, tzv. doporučené četby žáků, a o soustředění informací o mimoškolních čtenářských aktivitách dětí mladšího i staršího školního věku. Vyučujícím mateřštiny na základních školách chybí zpětné informace o tom, jak jednotlivé školy a učitelé využili možnosti plynoucí z RVP ZV, jak tedy vypadá reálná výuka mateřského jazyka.
Mezinárodní desetinné třídění 373.3
Mezinárodní desetinné třídění 028.1-053.2
Mezinárodní desetinné třídění 028.3
Mezinárodní desetinné třídění 37.012
Údaj pro souborný katalog
MARC
Pole Ind Obsah pole
1 kpw01371053
3 CzPrNPK
5 20161109132251.5
7 ta
8 120130s2011----xr a|||f||||||001|0|cze||
15 ## $a  cnb002277992
20 ## $a  978-80-7464-013-1 (brož.)
35 ## $a  (OCoLC)780139524
40 ## $a  OLA001 $b  cze $d  ABA001
41 0# $a  cze $b  eng
43 ## $a  e-xr---
44 ## $a  xr
72 #7 $9  22 $a  37 $x  Výchova a vzdělávání
80 ## $a  373.3 $2  MRF
80 ## $a  028.1-053.2 $2  MRF
80 ## $a  028.3 $2  MRF
80 ## $a  37.012 $2  MRF
100 1# $a  Gejgušová, Ivana, $7  xx0008224 $4  aut
245 10 $a  Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole : $b  podíl doporučené četby na dětském čtenářství = Non-mandatory reading and goals of literary education at elementary schools : proportion of recommended reading within the chidren's actual reading / $c  Ivana Gejgušová
246 30 $a  Podíl doporučené četby na dětském čtenářství
246 31 $a  Non-mandatory reading and goals of literary education at elementary schools
250 ## $a  Vyd. 1.
260 ## $a  Ostrava : $b  Ostravská univerzita, $c  2011
300 ## $a  142 s. : $b  barev. il. ; $c  24 cm
500 ## $a  V prelimináriích uvedeno: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, katedra českého jazyka a literatury s didaktikou
500 ## $a  Souběžná anglická tit. s.
500 ## $a  200 výt.
504 ## $a  Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
520 ## $a  Publikace je výstupem projektu, který usiluje o mapování jedné z důležitých oblastí literární výuky na základní škole, tzv. doporučené četby žáků, a o soustředění informací o mimoškolních čtenářských aktivitách dětí mladšího i staršího školního věku. Vyučujícím mateřštiny na základních školách chybí zpětné informace o tom, jak jednotlivé školy a učitelé využili možnosti plynoucí z RVP ZV, jak tedy vypadá reálná výuka mateřského jazyka.
546 ## $a  Anglické resumé
550 ## $a  Vydavatel: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
650 #7 $a  literární výchova
650 #7 $a  základní škola
650 #7 $a  čtenářství
650 #7 $a  porozumění textu
650 #7 $a  pedagogický výzkum
653 ## $a  mimočítanková četba
710 2# $a  Ostravská univerzita. $b  Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou $7  kn20020423018
901 $f  1. vyd. $o  20120227
910 ## $a  ABA012
998 $a  002277992
1039 $a  NPKK
Dokumenty ke stažení
Podrobné informace o uložení knih a svázaných časopisů a jak je objednat najdete v tabulce exemplářů.
Seznam oblíbených
…a další

Zobrazit vše
Navštívené
Podobné
Permanentní odkaz