Systém standardizovaných testů v americkém školství naprosto selhává
Jana Bradley

Dnes vráceno
Článek v časopise
Publikováno v: Týdeník školství Roč. 20, č. 18 (2012), s. 5 1210-8316
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}

standardizovaný test; školství; základní škola; cíl výuky; zvládání; test; školní neúspěch; doučování; kvalita vyučování; kvalita vzdělání; zkušenost
ročník 3-8

Zkušenosti autorky vycházející z její práce v amerických doučovacích centrech, kam docházejí děti, které z různých důvodů nedosahují žádoucích výsledků v povinných standardizovaných testech. Tyto testy byly zavedeny v USA pro žáky 3. - 8. ročníků na začátku 21. století poté, co v důsledku předchozího prosazování větší volnosti ve výuce, dodržování učebních osnov a v používání učebnic stále více žáků selhávalo v maturitních testech a došlo k nárůstu funkční negramotnosti. Výsledkem zavedení plošného testování však nebylo zlepšení kvality výuky, ale pouze orientace výuky na zvládání testů, nikoli na získání znalostí a dovedností, které děti mohou uplatnit v dalším životě. Přestože se testy staly v USA měřítkem kvality školy, o kvalitě výuky ve skutečnosti nevypovídají.

Jednotlivá čísla aktuálního ročníku jsou k dispozici ve studovně NPMK. Z důvodu retrokonverze nejsou všechny ročníky periodik dohledatelné v online katalogu.
Starší nejčastěji půjčované české a slovenské časopisy jsou rovněž ve studovně. Méně půjčované časopisy si můžete do studovny objednat.

A nebo si můžete kopie objednat přes e-PK
(pouze pro registrované uživatele e-PK ~ Elektronické pedagogické knihovny).

Související
Všechny díly
Detail
Název pole Obsah pole
Hlavní záhlaví - osobní jméno Bradley, Jana
Údaje o názvu Systém standardizovaných testů v americkém školství naprosto selhává / Jana Bradley
Kód jazyka čeština
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z standardizovaný test
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z školství
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z základní škola
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z cíl výuky
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z zvládání
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z test
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z školní neúspěch
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z doučování
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z kvalita vyučování
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z kvalita vzdělání
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z zkušenost
Volně tvořený termín ročník 3-8
Zdrojový dokument Týdeník školství Praha : Sofiprin, 1993- 1210-8316 Roč. 20, č. 18 (2012), s. 5
Anotace Zkušenosti autorky vycházející z její práce v amerických doučovacích centrech, kam docházejí děti, které z různých důvodů nedosahují žádoucích výsledků v povinných standardizovaných testech. Tyto testy byly zavedeny v USA pro žáky 3. - 8. ročníků na začátku 21. století poté, co v důsledku předchozího prosazování větší volnosti ve výuce, dodržování učebních osnov a v používání učebnic stále více žáků selhávalo v maturitních testech a došlo k nárůstu funkční negramotnosti. Výsledkem zavedení plošného testování však nebylo zlepšení kvality výuky, ale pouze orientace výuky na zvládání testů, nikoli na získání znalostí a dovedností, které děti mohou uplatnit v dalším životě. Přestože se testy staly v USA měřítkem kvality školy, o kvalitě výuky ve skutečnosti nevypovídají.
Mezinárodní desetinné třídění 371.263
Mezinárodní desetinné třídění 37.011.33
Mezinárodní desetinné třídění 37.014.6
Mezinárodní desetinné třídění 373.3
Údaj pro souborný katalog
MARC
Pole Ind Obsah pole
1 kpw11371750
3 CzPrNPK
5 20140329162513.5
7 ta
8 120522s2012 xr |||||||||||||||||cze||
40 ## $b cze
41 0# $a cze
72 #7 $9 22 $a 371 $x Školství (organizace)
80 ## $a 371.263 $2 u
80 ## $a  37.011.33 $2 u
80 ## $a 37.014.6 $2 u
80 ## $a 373.3 $2 u
100 1# $a Bradley, Jana $4 aut
242 10 $a System of standardized tests in American school system has totally failed
245 10 $a Systém standardizovaných testů v americkém školství naprosto selhává / $c Jana Bradley
520 ## $a Zkušenosti autorky vycházející z její práce v amerických doučovacích centrech, kam docházejí děti, které z různých důvodů nedosahují žádoucích výsledků v povinných standardizovaných testech. Tyto testy byly zavedeny v USA pro žáky 3. - 8. ročníků na začátku 21. století poté, co v důsledku předchozího prosazování větší volnosti ve výuce, dodržování učebních osnov a v používání učebnic stále více žáků selhávalo v maturitních testech a došlo k nárůstu funkční negramotnosti. Výsledkem zavedení plošného testování však nebylo zlepšení kvality výuky, ale pouze orientace výuky na zvládání testů, nikoli na získání znalostí a dovedností, které děti mohou uplatnit v dalším životě. Přestože se testy staly v USA měřítkem kvality školy, o kvalitě výuky ve skutečnosti nevypovídají.
650 #7 $a standardizovaný test
650 #7 $a školství
650 #7 $a základní škola
650 #7 $a cíl výuky
650 #7 $a zvládání
650 #7 $a test
650 #7 $a školní neúspěch
650 #7 $a doučování
650 #7 $a kvalita vyučování
650 #7 $a kvalita vzdělání
650 #7 $a zkušenost
651 #4 $a USA
653 ## $a ročník 3-8
773 1# $t Týdeník školství $d Praha : Sofiprin, 1993- $x 1210-8316 $h sv. ; 30 cm $g Roč. 20, č. 18 (2012), s. 5 $q 20:18 $9 2012
910 ## $a ABA012
1039 $a PBD
1136 $a 203/332
1144 $b ABA012
Dokumenty ke stažení
Podrobné informace o uložení knih a svázaných časopisů a jak je objednat najdete v tabulce exemplářů.
Seznam oblíbených
…a další

Zobrazit vše
Navštívené
Podobné
Permanentní odkaz