Systém standardizovaných testů v americkém školství naprosto selhává
Jana Bradley

Dnes vráceno
Článek v časopise
Publikováno v: Týdeník školství Roč. 20, č. 18 (2012), s. 5 1210-8316
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}

standardizovaný test; školství; základní škola; cíl výuky; zvládání; test; školní neúspěch; doučování; kvalita vyučování; kvalita vzdělání; zkušenost
ročník 3-8

Zkušenosti autorky vycházející z její práce v amerických doučovacích centrech, kam docházejí děti, které z různých důvodů nedosahují žádoucích výsledků v povinných standardizovaných testech. Tyto testy byly zavedeny v USA pro žáky 3. - 8. ročníků na začátku 21. století poté, co v důsledku předchozího prosazování větší volnosti ve výuce, dodržování učebních osnov a v používání učebnic stále více žáků selhávalo v maturitních testech a došlo k nárůstu funkční negramotnosti. Výsledkem zavedení plošného testování však nebylo zlepšení kvality výuky, ale pouze orientace výuky na zvládání testů, nikoli na získání znalostí a dovedností, které děti mohou uplatnit v dalším životě. Přestože se testy staly v USA měřítkem kvality školy, o kvalitě výuky ve skutečnosti nevypovídají.

Jednotlivá čísla aktuálního ročníku jsou k dispozici ve studovně NPMK. Z důvodu retrokonverze nejsou všechny ročníky periodik dohledatelné v online katalogu.
Starší nejčastěji půjčované české a slovenské časopisy jsou rovněž ve studovně. Méně půjčované časopisy si můžete do studovny objednat.

A nebo si můžete kopie objednat přes e-PK
(pouze pro registrované uživatele e-PK ~ Elektronické pedagogické knihovny).

Citace
Související
Všechny díly
Detail
Název pole Obsah pole
Hlavní záhlaví - osobní jméno Bradley, Jana
Údaje o názvu Systém standardizovaných testů v americkém školství naprosto selhává / Jana Bradley
Kód jazyka čeština
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z standardizovaný test
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z školství
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z základní škola
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z cíl výuky
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z zvládání
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z test
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z školní neúspěch
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z doučování
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z kvalita vyučování
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z kvalita vzdělání
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z zkušenost
Volně tvořený termín ročník 3-8
Zdrojový dokument Týdeník školství Praha : Sofiprin, 1993- 1210-8316 Roč. 20, č. 18 (2012), s. 5
Anotace Zkušenosti autorky vycházející z její práce v amerických doučovacích centrech, kam docházejí děti, které z různých důvodů nedosahují žádoucích výsledků v povinných standardizovaných testech. Tyto testy byly zavedeny v USA pro žáky 3. - 8. ročníků na začátku 21. století poté, co v důsledku předchozího prosazování větší volnosti ve výuce, dodržování učebních osnov a v používání učebnic stále více žáků selhávalo v maturitních testech a došlo k nárůstu funkční negramotnosti. Výsledkem zavedení plošného testování však nebylo zlepšení kvality výuky, ale pouze orientace výuky na zvládání testů, nikoli na získání znalostí a dovedností, které děti mohou uplatnit v dalším životě. Přestože se testy staly v USA měřítkem kvality školy, o kvalitě výuky ve skutečnosti nevypovídají.
Mezinárodní desetinné třídění 371.263
Mezinárodní desetinné třídění 37.011.33
Mezinárodní desetinné třídění 37.014.6
Mezinárodní desetinné třídění 373.3
Údaj pro souborný katalog
MARC
Pole Ind Obsah pole
1 kpw11371750
3 CzPrNPK
5 20140329162513.5
7 ta
8 120522s2012 xr |||||||||||||||||cze||
40 ## $b  cze
41 0# $a  cze
72 #7 $9  22 $a  371 $x  Školství (organizace)
80 ## $a  371.263 $2  u
80 ## $a  37.011.33 $2  u
80 ## $a  37.014.6 $2  u
80 ## $a  373.3 $2  u
100 1# $a  Bradley, Jana $4  aut
242 10 $a  System of standardized tests in American school system has totally failed
245 10 $a  Systém standardizovaných testů v americkém školství naprosto selhává / $c  Jana Bradley
520 ## $a  Zkušenosti autorky vycházející z její práce v amerických doučovacích centrech, kam docházejí děti, které z různých důvodů nedosahují žádoucích výsledků v povinných standardizovaných testech. Tyto testy byly zavedeny v USA pro žáky 3. - 8. ročníků na začátku 21. století poté, co v důsledku předchozího prosazování větší volnosti ve výuce, dodržování učebních osnov a v používání učebnic stále více žáků selhávalo v maturitních testech a došlo k nárůstu funkční negramotnosti. Výsledkem zavedení plošného testování však nebylo zlepšení kvality výuky, ale pouze orientace výuky na zvládání testů, nikoli na získání znalostí a dovedností, které děti mohou uplatnit v dalším životě. Přestože se testy staly v USA měřítkem kvality školy, o kvalitě výuky ve skutečnosti nevypovídají.
650 #7 $a  standardizovaný test
650 #7 $a  školství
650 #7 $a  základní škola
650 #7 $a  cíl výuky
650 #7 $a  zvládání
650 #7 $a  test
650 #7 $a  školní neúspěch
650 #7 $a  doučování
650 #7 $a  kvalita vyučování
650 #7 $a  kvalita vzdělání
650 #7 $a  zkušenost
651 #4 $a  USA
653 ## $a  ročník 3-8
773 1# $t  Týdeník školství $d  Praha : Sofiprin, 1993- $x  1210-8316 $h  sv. ; 30 cm $g  Roč. 20, č. 18 (2012), s. 5 $q  20:18 $9  2012
910 ## $a  ABA012
1039 $a  PBD
1136 $a  203/332
1144 $b  ABA012
Dokumenty ke stažení
Podrobné informace o uložení knih a svázaných časopisů a jak je objednat najdete v tabulce exemplářů.
Seznam oblíbených
…a další

Zobrazit vše
Navštívené
Podobné
Permanentní odkaz