Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ
Jana Kratochvílová, Jiří Havel, Hana Filová

Dnes vráceno
Monografie
ISBN: 978-80-210-5779-1 (brož.)
Ostatní autoři: Havel, Jiří, Autor; Filová, Hana, Autor
Vydání: 1. vyd.
Nakladatel: Brno : Masarykova univerzita, 2011
Popis: 97 s. : il. ; 25 cm
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}

školní vzdělávací program; základní škola; první stupeň; integrace žáka; speciální vzdělávací potřeby; analýza; legislativa; pedagogický výzkum

Analytická studie prezentovaná v této publikaci poskytuje výsledky z první etapy dílčího výzkumu řešitelského týmu pracovníků katedry primární pedagogiky. Tato etapa se soustředila na obsahovou analýzu legislativy, která se vztahuje k zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů vybraného vzorku škol.

Část. tištěno napříč; 200 výt.

Exempláře Svázané ročníky
Načítám exempláře
Dokument je momentálně ve zpracování Žádné exempláře k dispozici Dokument nemá žádné svázané ročníky
Citace
Související
Všechny díly
Obsah
                                    

Obsah
ÚVOD К VÝZKUMU PROSTŘEDÍ PODPORUJÍCÍHO INKLUZI
V PRIMÁRNÍCH ŠKOLÁCH......................................................................7
1. KVALITATIVNÍ ROZVOJ INKLUZE V ČESKÝCH ŠKOLÁCH.........................................13
1.1	Uvedení do výzkumu, cíle výzkumu.................................................13
1.2	Výzkumný přístup.................................................................13
1.3	Charakteristika zkoumaného vzorku................................................14
2. ANALÝZA LEGISLATIVNÍCH DOKUMENTŮ - VÝCHODISKO PRO OBSAHOVOU ANALÝZU ŠKOLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH
PROGRAMŮ..............................................................................17
2.1	Organizační forma vzdělávání.....................................................20
2.2	Podmínky a strategie výuky ......................................................21
2.3	Obsah vzdělávání.................................................................25
2.4	Speciální vyučovací předměty.....................................................26
2.5	Předměty speciálně pedagogické péče..............................................27
2.6	Pomoc odborníků................................................................  28
2.7	Pedagogičtí pracovníci...........................................................29
2.8	Pomůcky..........................................................................31
2.9	Typy speciálních vzdělávacích potřeb.............................................32
2.10 Výsledek analýzy dokumentace jako východisko pojmové
struktury pro analýzu školních vzdělávacích programů..............................32
3. ANALÝZA ŠKOLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ................................................39
3.1 Rozsah zpracování kapitoly „zabezpečení výuky žáků
se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných“............................39
3.2	Obsahová analýza školních vzdělávacích programů..................................40
3.2.1 Organizační forma vzdělávání................................................40
3.2.2 Podmínky a strategie výuky..................................................41
3.2.3 Obsah vzdělávání............................................................45
3.2.4 Speciální vyučovací předměty a předměty
speciálně pedagogické péče...................................................45
3.2.5 Pomoc odborníků.............................................................46
3.2.6 Pedagogičtí pracovníci......................................................47
3.2.7 Pomůcky.....................................................................48
3.2.8 Typy speciálních vzdělávacích potřeb........................................48
4. SHRNUTÍ VÝSLEDKŮ OBSAHOVÉ ANALÝZY ŠKOLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ VZHLEDEM К JEDNOTLIVÝM SKUPINÁM ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI
POTŘEBAMI.............................................................................51
4.1 Žáci se zdravotním postižením.....................................................51
4.2 Žáci se zdravotním znevýhodněním..................................................54
4.3 Žáci se sociálním znevýhodněním...................................................55
4.4 Žáci mimořádně nadaní.............................................................59
5.	ZÁVĚRY A DOPORUČENÍ PRO STRUKTURU ŠVP VZHLEDEM
К ŽÁKŮM SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI.........................................65
5.1 Základní struktura zajištění péče o žáky se speciálními
vzdělávacími potřebami a žáky nadané..............................................66
5.1.1	Podmínky vzdělávání........................................................67
5.1.2	Vzdělávací a výukové strategie.............................................73
5.1.3	Spolupráce školy s jinými subjekty.........................................79
5.1.4	Hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání....................................80
5.2 Návrh na celkovou strukturu požadavků na péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané -
pojmové mapy......................................................................82
SUMMARY..................................................................................87
Seznam schémat, tabulek a pojmových map..................................................89
Literatura...............................................................................91
Rejstřík.................................................................................95
				
Detail
Název pole Obsah pole
Hlavní záhlaví - osobní jméno Kratochvílová, Jana, 1964-
Údaje o názvu Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ / Jana Kratochvílová, Jiří Havel, Hana Filová
Vedlejší záhlaví - osobní jméno Havel, Jiří, 1968-
Vedlejší záhlaví - osobní jméno Filová, Hana, 1956-
ISBN 978-80-210-5779-1 (brož.)
Údaje o vydání 1. vyd.
Nakladatelské údaje Brno : Masarykova univerzita, 2011
Kód jazyka čeština
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z školní vzdělávací program
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z základní škola
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z první stupeň
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z integrace žáka
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z speciální vzdělávací potřeby
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z analýza
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z legislativa
Pedagog. tezaurus (věcné téma) - V V Z pedagogický výzkum
Fyzický popis 97 s. : il. ; 25 cm
Všeobecná poznámka Část. tištěno napříč
Všeobecná poznámka 200 výt.
Poznámka o skryté bibliografii atd. Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Anotace Analytická studie prezentovaná v této publikaci poskytuje výsledky z první etapy dílčího výzkumu řešitelského týmu pracovníků katedry primární pedagogiky. Tato etapa se soustředila na obsahovou analýzu legislativy, která se vztahuje k zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů vybraného vzorku škol.
Mezinárodní desetinné třídění 371.214
Mezinárodní desetinné třídění 37.043.2
Mezinárodní desetinné třídění 373.3
Údaj pro souborný katalog
MARC
Pole Ind Obsah pole
1 kpw01403443
3 CzPrNPK
5 20161110130236.5
7 ta
8 120619s2011----xr a|||e||||||001|0|cze||
15 ## $a  cnb002372876
20 ## $a  978-80-210-5779-1 (brož.)
35 ## $a  (OCoLC)806199903
40 ## $a  ABA001 $b  cze $d  BOA001
41 0# $a  cze $b  eng
43 ## $a  e-xr---
44 ## $a  xr
72 #7 $9  22 $a  373.2/.3 $x  Předškolní a primární výchova a vzdělávání
80 ## $a  371.214 $2  MRF
80 ## $a  37.043.2 $2  MRF
80 ## $a  373.3 $2  MRF
100 1# $a  Kratochvílová, Jana, $d  1964- $7  xx0055052 $4  aut
245 10 $a  Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ / $c  Jana Kratochvílová, Jiří Havel, Hana Filová
250 ## $a  1. vyd.
260 ## $a  Brno : $b  Masarykova univerzita, $c  2011
300 ## $a  97 s. : $b  il. ; $c  25 cm
500 ## $a  Část. tištěno napříč
500 ## $a  200 výt.
504 ## $a  Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
520 ## $a  Analytická studie prezentovaná v této publikaci poskytuje výsledky z první etapy dílčího výzkumu řešitelského týmu pracovníků katedry primární pedagogiky. Tato etapa se soustředila na obsahovou analýzu legislativy, která se vztahuje k zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů vybraného vzorku škol.
546 ## $a  Anglické resumé
650 #7 $a  školní vzdělávací program
650 #7 $a  základní škola
650 #7 $a  první stupeň
650 #7 $a  integrace žáka
650 #7 $a  speciální vzdělávací potřeby
650 #7 $a  analýza
650 #7 $a  legislativa
650 #7 $a  pedagogický výzkum
700 1# $a  Havel, Jiří, $d  1968- $7  jx20041215011 $4  aut
700 1# $a  Filová, Hana, $d  1956- $7  mzk2003214543 $4  aut
901 $b  9788021057791 $f  1. vyd. $o  20120629
910 ## $a  ABA012
998 $a  002372876
1039 $a  NPKK
Dokumenty ke stažení
Podrobné informace o uložení knih a svázaných časopisů a jak je objednat najdete v tabulce exemplářů.
Seznam oblíbených
…a další

Zobrazit vše
Navštívené
Podobné
Permanentní odkaz