Inquiry-based science education – fashionable trend or hope for science education regeneration?
Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
{{record.tocContent}}
Field | Ind | Field content |
leader | -----naa-a22------a-4500 | |
1 | kpw11425326 | |
3 | CZ-PrNPK | |
5 | 20180825061731.1 | |
7 | ta | |
8 | 140218s2013----xo |||||||||||||||||eng|| | |
40 | ## | $b cze |
41 | 0# | $a eng $b eng |
72 | #7 | $a 37.016 $x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice $2 Konspekt $9 22 |
80 | ## | $a 372.85 $2 u |
80 | ## | $a 371.385.3/.5 $2 u |
80 | ## | $a 37.02 $2 u |
80 | ## | $a 371.3.001.76 $2 u |
80 | ## | $a 373.3 $2 u |
80 | ## | $a 371.214 $2 u |
100 | 1# | $a Škoda, Jiří $7 jk01130315 $4 aut |
242 | 10 | $a Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání – módní trend nebo naděje obnovy přírodovědného vzdělávání? |
245 | 10 | $a Inquiry-based science education – fashionable trend or hope for science education regeneration? / $c Jiří Škoda, Pavel Doulík, Zuzana Procházková |
500 | ## | $a Res. angl. |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografické odkazy |
520 | ## | $a Příspěvek obsahuje základní charakteristiky badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání - IBSE (Inquiry-Based Science Education) a analyzuje vhodnost této badatelské metody pro přírodovědné vzdělávání. Tato metoda znamená odklon od výuky, jenž je založena pouze na osvojování faktů, k výuce, která klade důraz na koncepční porozumění a logický proces osvojování dovedností. Podstatou badatelské metody je zapojení žáků a studentů do objevování přírodovědných zákonitostí, propojování informací do smysluplného kontextu, rozvíjení kritického myšlení a podpora pozitivního postoje žáků a studentů k přírodním vědám. Poslední kapitola analyzuje možnosti a limity zavádění IBSE do stávající školní praxe. Autoři považují IBSE za nosnou koncepci, zejména v oblasti základního vzdělávání v přírodních vědách, kdy se základy vědecké gramotnosti žáků tvoří. |
650 | #7 | $a badatelsky orientovaná výuka |
650 | #7 | $a vyučovací metoda |
650 | #7 | $a přírodní vědy |
650 | #7 | $a přírodovědná gramotnost |
650 | #7 | $a trend |
650 | #7 | $a analýza |
650 | #7 | $a výuka |
650 | #7 | $a učení |
650 | #7 | $a koncepce |
650 | #7 | $a porozumění |
650 | #7 | $a logické myšlení |
650 | #7 | $a proces učení |
650 | #7 | $a dovednost |
650 | #7 | $a žák |
650 | #7 | $a student |
650 | #7 | $a objev |
650 | #7 | $a informace |
650 | #7 | $a myšlení |
650 | #7 | $a postoj žáka |
650 | #7 | $a postoj studenta |
650 | #7 | $a základní vzdělání |
650 | #7 | $a přírodovědný předmět |
653 | ## | $a charakteristiky |
653 | ## | $a fakta |
653 | ## | $a osvojování |
653 | ## | $a přírodní zákony |
653 | ## | $a kontext |
653 | ## | $a kritické myšlení |
653 | ## | $a školní praxe |
700 | 1# | $a Doulík, Pavel $4 aut |
700 | 1# | $a Procházková, Zuzana $4 aut |
773 | 1# | $t Technológia vzdelávania : vedecko - pedagogický časopis s informačnou prílohou $d Nitra : Únia Didacta Slovaca, 1993-2013 $x 1335-003X, $g Roč. 21, č. 6 (2013), s. 6-11 $q 21:6 $9 2013 |
910 | ## | $a ABA012 |
1039 | $a PBD | |
1136 | $a 206/91 | |
1144 | $b ABA012 |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
-
{{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
Aplikovat {{revision.content}}