Inquiry-based science education – fashionable trend or hope for science education regeneration?


Dnes vráceno


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
{{record.tocContent}}
Detail
MARC
Field Ind Field content
leader -----naa-a22------a-4500
1 kpw11425326
3 CZ-PrNPK
5 20180825061731.1
7 ta
8 140218s2013----xo |||||||||||||||||eng||
40 ## $b cze
41 0# $a eng $b eng
72 #7 $a 37.016 $x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 372.85 $2 u
80 ## $a 371.385.3/.5 $2 u
80 ## $a 37.02 $2 u
80 ## $a 371.3.001.76 $2 u
80 ## $a 373.3 $2 u
80 ## $a 371.214 $2 u
100 1# $a Škoda, Jiří $7 jk01130315 $4 aut
242 10 $a Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání – módní trend nebo naděje obnovy přírodovědného vzdělávání?
245 10 $a Inquiry-based science education – fashionable trend or hope for science education regeneration? / $c Jiří Škoda, Pavel Doulík, Zuzana Procházková
500 ## $a Res. angl.
504 ## $a Obsahuje bibliografické odkazy
520 ## $a Příspěvek obsahuje základní charakteristiky badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání - IBSE (Inquiry-Based Science Education) a analyzuje vhodnost této badatelské metody pro přírodovědné vzdělávání. Tato metoda znamená odklon od výuky, jenž je založena pouze na osvojování faktů, k výuce, která klade důraz na koncepční porozumění a logický proces osvojování dovedností. Podstatou badatelské metody je zapojení žáků a studentů do objevování přírodovědných zákonitostí, propojování informací do smysluplného kontextu, rozvíjení kritického myšlení a podpora pozitivního postoje žáků a studentů k přírodním vědám. Poslední kapitola analyzuje možnosti a limity zavádění IBSE do stávající školní praxe. Autoři považují IBSE za nosnou koncepci, zejména v oblasti základního vzdělávání v přírodních vědách, kdy se základy vědecké gramotnosti žáků tvoří.
650 #7 $a badatelsky orientovaná výuka
650 #7 $a vyučovací metoda
650 #7 $a přírodní vědy
650 #7 $a přírodovědná gramotnost
650 #7 $a trend
650 #7 $a analýza
650 #7 $a výuka
650 #7 $a učení
650 #7 $a koncepce
650 #7 $a porozumění
650 #7 $a logické myšlení
650 #7 $a proces učení
650 #7 $a dovednost
650 #7 $a žák
650 #7 $a student
650 #7 $a objev
650 #7 $a informace
650 #7 $a myšlení
650 #7 $a postoj žáka
650 #7 $a postoj studenta
650 #7 $a základní vzdělání
650 #7 $a přírodovědný předmět
653 ## $a charakteristiky
653 ## $a fakta
653 ## $a osvojování
653 ## $a přírodní zákony
653 ## $a kontext
653 ## $a kritické myšlení
653 ## $a školní praxe
700 1# $a Doulík, Pavel $4 aut
700 1# $a Procházková, Zuzana $4 aut
773 1# $t Technológia vzdelávania : vedecko - pedagogický časopis s informačnou prílohou $d Nitra : Únia Didacta Slovaca, 1993-2013 $x 1335-003X, $g Roč. 21, č. 6 (2013), s. 6-11 $q 21:6 $9 2013
910 ## $a ABA012
1039 $a PBD
1136 $a 206/91
1144 $b ABA012
Loan history
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
Processing history
Předchozí verze
  • {{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
    Aplikovat
    {{revision.content}}
Try to re-lookup for cover Delete cover