The support group approach in the Dutch KiVa anti-bullying programme
effects on victimisation, defending and well-being at school
Rozemarijn van der Ploeg, Christian Steglich, René Veenstra

Dnes vráceno
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exempláře Svázané ročníky
Načítám exempláře
Dokument je momentálně ve zpracování Žádné exempláře k dispozici Dokument nemá žádné svázané ročníky
Citace
Související
Všechny díly
Detail
MARC
Pole Ind Obsah pole
1 kpw11454210
5 20180825072334.5
7 ta
8 170109s2016----xxk|||||||||||||||||eng||
40 ## $a ABA012 $b cze $e rda
41 0# $a eng $b eng
72 #7 $9 17 $a 159.9 $x Psychologie
80 ## $a 37.064.3 $2 u
80 ## $a 316.647.3 $2 s
80 ## $a 37.015.3 $2 u
80 ## $a 159.9.019.43 $2 s
100 1# $a Ploeg, Rozemarijn van der $4 aut $e Autor
242 10 $a Přístup skupinové podpory v nizozemském programu KiVa proti šikaně : $b vliv na oběť, obranu a pocit pohody ve škole
245 14 $a The support group approach in the Dutch KiVa anti-bullying programme : $b effects on victimisation, defending and well-being at school / $c Rozemarijn van der Ploeg, Christian Steglich, René Veenstra
300 ## $b 2 tabulky, 1 graf
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Resumé angl.
504 ## $a Obsahuje bibliografické odkazy
520 ## $a Článek informuje o šetření, které zjišťovalo efekt intervence proti školní šikaně formou tzv. přístupu skupinové podpory. Skupinová podpora měla zredukovat výskyt šikany, zvýšit obranyschopnost obětí a zajistit jejich lepší pocit pohody během školního roku. Průzkum proběhl na 66 základních školách v Nizozemsku, kde učitelé sestavili skupiny po 6 - 8 dětech včetně agresorů, obránců a kamarádů obětí. Účelem bylo zvýšit zájem o subjektivní pocit pohody oběti a na straně původců šikany zvýšit zájem o změnu chování. Intervence byla sledována po dobu čtyř měsíců a porovnávány byly výsledky u intervenční skupiny a u agresorů bez skupinové podpory. Prokázána byla redukce výskytu šikany u intervenčních skupin, avšak agresor se nevydržel chovat lépe po celý školní rok. Skupinová podpora ani nezlepšila pocit osobní pohody oběti. Zvýšil se ale počet jejích obránců. Podrobnější údaje v tabulkách a grafu.
650 #7 $a šikanování
650 #7 $a agrese
650 #7 $a zákrok
650 #7 $a skupina
650 #7 $a chování
650 #7 $a komparace
650 #7 $a subjektivní pohoda
650 #7 $a průzkum
650 #7 $a základní škola
651 #7 $a Nizozemsko
700 1# $a Steglich, Christian $4 aut $e Autor
700 1# $a Veenstra, René $4 aut $e Autor
773 1# $t Educational research : a review for teachers and all concerned with progress in education $d London : National Foundation for Educational Research, 1958- $x 0013-1881 $h sv. $g Roč. 58, č. 3 (2016), s. 221-236 $q 58:3 $9 2016
856 4# $u http://dx.doi.org/10.1080/00131881.2016.1184949
910 ## $a ABA012
1039 $a PBD
1136 $a 055/48
1144 $b ABA012