Die berufliche Teilhabesituation von Menschen mit Lernschwierigkeiten in unterschiedlichen beruflichen Kontexten
Daniel Bergelt, Anne Goldbach, Nico Leonhardt, Anja Seidel

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw11469571
5 20180825080246.5
7 ta
8 180816s2018----gw |||||||||||||||||ger||
40 ## $a ABA012 $b cze $e rda
41 0# $a ger $b ger $b eng
72 #7 $9 22 $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
80 ## $a 376 $2 MRF
80 ## $a 331.5 $2 MRF
100 1# $a Bergelt, Daniel $4 aut $e Autor
242 10 $a Zaměstnávání osob s poruchami učení v různých profesních souvislostech
245 14 $a Die berufliche Teilhabesituation von Menschen mit Lernschwierigkeiten in unterschiedlichen beruflichen Kontexten / $c Daniel Bergelt, Anne Goldbach, Nico Leonhardt, Anja Seidel
300 ## $b 4 ilustrace, 2 grafy, 3 tabulky
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Resumé něm., angl.
504 ## $a Obsahuje bibliografické odkazy
520 ## $a Příspěvek se věnuje zaměstnávání osob s poruchami učení a jejich pozici na trhu práce. Výdělečná činnost těchto osob je často chápána jako nevhodná, i když pracovní zařazení a odměna za vykonanou práci je zásadní pro jejich začlenění do společnosti. Autoři příspěvku překládají výsledky výzkumu zaměřeného na situaci v zaměstnávání lidí v chráněných dílnách, na pracovištích, které s chráněnými dílnami spolupracují, i na integraci těchto osob na pracovištích řadících se do tzv. mainstreamového pracovního trhu. Z těchto výsledků vyplývá, že sami účastníci vysoce hodnotili jak své pracovní, tak sociální kompetence; ukázalo se dále, že ti z nich, kteří ovládají a aktivně používají tzv. jednoduchý jazyk (Leichte Sprache), dosahují lepších výsledků v pracovních dovednostech. Pozornost je ve výzkumu věnována i roli supervizorů a jejich významu pro pracovně zařazené osoby s poruchami učení. Zkoumala se i motivace k práci, která se u těchto sledovaných osob neliší od ostatních zaměstnanců - jde jak o finanční odměnu za vykonanou práci, tak o potěšení z práce samé.
650 #7 $a porucha učení
650 #7 $a trh práce
650 #7 $a zaměstnatelnost
650 #7 $a zaměstnání
650 #7 $a integrace
650 #7 $a handicap
650 #7 $a chráněná dílna
650 #7 $a postižený
650 #7 $a pracoviště
650 #7 $a pracovní příležitost
650 #7 $a motivace
650 #7 $a práce
650 #7 $a kontrola výkonu
650 #7 $a role
650 #7 $a způsobilost
650 #7 $a sociální dovednost
650 #7 $a jazyk
650 #7 $a radost
650 #7 $a výzkum
650 #7 $a výsledek výzkumu
650 #7 $a odměna
700 1# $a Goldbach, Anne $4 aut $e Autor
700 1# $a Leonhardt, Nico $4 aut $e Autor
700 1# $a Seidel, Anja $4 aut $e Autor
773 1# $t Zeitschrift für Heilpädagogik $d Nienburg : Verband Deutscher Sonderschulen, $x 0513-9066 $g Roč. 69, č. 3 (2018), s. 121-132 $q 69:3 $9 2018
910 ## $a ABA012
1039 $a PBD
1136 $a 238/171 $0 528641
1144 $b ABA012
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
Permanent link