Deaf and hard-of-hearing adolescents' experiences of inclusion and exclusion in mainstream and special schools in Sweden
Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
{{record.tocContent}}
Field | Ind | Field content |
leader | -----naa-a22------i-4500 | |
1 | kpw11469718 | |
3 | CZ-PrNPK | |
5 | 20200106082250.4 | |
7 | ta | |
8 | 180831s2018----xxk|||||||||||||||||eng|| | |
40 | ## | $a ABA012 $b cze $e rda |
41 | 0# | $a eng $b eng |
72 | #7 | $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob $2 Konspekt $9 22 |
80 | ## | $a 376-056.263 $2 MRF |
80 | ## | $a 316.47 $2 MRF |
80 | ## | $a 305 $2 MRF |
100 | 1# | $a Olsson, Sylvia $4 aut $e Autor |
242 | 10 | $a Zkušenosti hluchých a nedoslýchavých adolescentů s inkluzí a exkluzí v běžných a speciálních školách ve Švédsku |
245 | 10 | $a Deaf and hard-of-hearing adolescents' experiences of inclusion and exclusion in mainstream and special schools in Sweden / $c Sylvia Olsson, Munir Dag, Christian Kullberg |
300 | ## | $b 2 tabulky |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
500 | ## | $a Resumé angl. |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografické odkazy |
520 | ## | $a Studie, která zkoumala, jaký typ školy - zda běžná, nebo speciální - je vhodnější pro hluché a nedoslýchavé žáky, co se týče jejich pocitu osobní pohody a sociální i akademické inkluze. Autoři studie srovnávali žáky hluché a nedoslýchavé, žáky hluché, nedoslýchavé a s dalším postižením a žáky bez handicapu. Zjišťovali, jaké mají žáci zkušenosti se zařazením nebo naopak vyřazením ze školního kolektivu, a zda existují genderové rozdíly v rámci inkluze a exkluze nedoslýchavých žáků ve třídě. Žáci se sluchovým postižením (chlapci i dívky) měli horší pocit osobní pohody a byli méně spokojeni se životem než žáci bez handicapu. Spokojenější se svým životem, s lepším pocitem osobní pohody i se sociální inkluzí byli sluchově postižení žáci ze speciálních škol. |
650 | #7 | $a postižený |
650 | #7 | $a sluchově postižený |
650 | #7 | $a hluchota |
650 | #7 | $a škola |
650 | #7 | $a speciální škola |
650 | #7 | $a adolescent |
650 | #7 | $a zkušenost |
650 | #7 | $a sociální adaptace |
650 | #7 | $a exkluze ve vzdělávání |
650 | #7 | $a gender |
650 | #7 | $a spokojenost |
650 | #7 | $a wellbeing |
650 | #7 | $a komparace |
650 | #7 | $a inkluze ve vzdělávání |
700 | 1# | $a Dag, Munir $4 aut $e Autor |
700 | 1# | $a Kullberg, Christian $4 aut $e Autor |
773 | 1# | $t European journal of special needs education $d Chichester : John Wiley & Sons, 1986- $x 0885-6257 $g Roč. 33, č. 4 (October) (2018), s. 495-509 $q 33:4 (October) $9 2018 |
856 | 4# | $u https://doi.org/10.1080/08856257.2017.1361656 |
910 | ## | $a ABA012 |
1039 | $a PBD | |
1136 | $a 285/52 $0 531586 | |
1144 | $b ABA012 |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
-
{{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
Aplikovat {{revision.content}}