Deaf and hard-of-hearing adolescents' experiences of inclusion and exclusion in mainstream and special schools in Sweden
Sylvia Olsson, Munir Dag, Christian Kullberg

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw11469718
5 20180921124429.3
7 ta
8 180831s2018----xxk|||||||||||||||||eng||
40 ## $a ABA012 $b cze $e rda
41 0# $a eng $b eng
72 #7 $9 22 $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
80 ## $a 376-056.263 $2 MRF
80 ## $a 316.47 $2 MRF
80 ## $a 305 $2 MRF
100 1# $a Olsson, Sylvia $4 aut $e Autor
242 10 $a Zkušenosti hluchých a nedoslýchavých adolescentů s inkluzí a exkluzí v běžných a speciálních školách ve Švédsku
245 10 $a Deaf and hard-of-hearing adolescents' experiences of inclusion and exclusion in mainstream and special schools in Sweden / $c Sylvia Olsson, Munir Dag, Christian Kullberg
300 ## $b 2 tabulky
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Resumé angl.
504 ## $a Obsahuje bibliografické odkazy
520 ## $a Studie, která zkoumala, jaký typ školy - zda běžná, nebo speciální - je vhodnější pro hluché a nedoslýchavé žáky, co se týče jejich pocitu osobní pohody a sociální i akademické inkluze. Autoři studie srovnávali žáky hluché a nedoslýchavé, žáky hluché, nedoslýchavé a s dalším postižením a žáky bez handicapu. Zjišťovali, jaké mají žáci zkušenosti se zařazením nebo naopak vyřazením ze školního kolektivu, a zda existují genderové rozdíly v rámci inkluze a exkluze nedoslýchavých žáků ve třídě. Žáci se sluchovým postižením (chlapci i dívky) měli horší pocit osobní pohody a byli méně spokojeni se životem než žáci bez handicapu. Spokojenější se svým životem, s lepším pocitem osobní pohody i se sociální inkluzí byli sluchově postižení žáci ze speciálních škol.
650 #7 $a postižený
650 #7 $a sluchově postižený
650 #7 $a hluchota
650 #7 $a škola
650 #7 $a speciální škola
650 #7 $a adolescent
650 #7 $a zkušenost
650 #7 $a sociální adaptace
650 #7 $a vyloučení
650 #7 $a gender
650 #7 $a spokojenost
650 #7 $a subjektivní pohoda
650 #7 $a komparace
650 #7 $a inkluzivní vzdělávání
700 1# $a Dag, Munir $4 aut $e Autor
700 1# $a Kullberg, Christian $4 aut $e Autor
773 1# $t European journal of special needs education $d Chichester : John Wiley & Sons, 1986- $x 0885-6257 $h sv. ; 26 cm. $g Roč. 33, č. 4 (October) (2018), s. 495-509 $q 33:4 (October) $9 2018
856 4# $u https://doi.org/10.1080/08856257.2017.1361656
910 ## $a ABA012
1039 $a PBD
1136 $a 285/52 $0 531586
1144 $b ABA012
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
Permanent link