ADHD a ADD v dospívání
dozrávání a překonávání krizí
Uta Reimann-Höhn ; z německého originálu AD(H)S in der Pubertät: Jugendliche stärken und Krisen meistern přeložila Alena Bezděková

Dnes vráceno
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exempláře Svázané ročníky
Načítám exempláře
Dokument je momentálně ve zpracování Žádné exempláře k dispozici Dokument nemá žádné svázané ročníky
Citace
Související
Všechny díly
Obsah
                                    Obsah
Předmluva........................................................... 9
Úvod................................................................13
t. KAPITOLA
Základní informace o ADHD a ADD.....................................15
Nepozornost......................................................13
Hyperaktivita....................................................16
Impulzivita......................................................16
ADHD a ADD a velké intelektové schopnosti .......................17
Kdo stanoví diagnózu?............................................17
ADHD a ADD - Diagnostická kritéria podle ICD-10 (DSM-IV/V).......18
Čtyři druhy ADHD a ADD...........................................19
Diagnóza ADHD a ADD ............................................ 20
Multimodální terapeutická koncepce.............................. 21
Možná doprovodná onemocnění neboli komorbidity...................22
Dá se ADHD a ADD vyléčit?........................................23
Předepsání medikace..............................................23
ADHD a ADD a puberta: Co je nutné vědět......................... 24
ADHD a ADD má i své klady........................................27
2.	KAPITOLA
Typíckéchovánídětís ADHDa ADD ..................................... 29
Impulzivita..................................................... 29
Hyperfokus.......................................................33
Hyperaktivita se mění ve vnitřní neklid......................... 38
Hypoaktivita.....................................................40
5
ADHD A ADD V DOSPÍVÁNÍ
Chaos a nepořádek.............................................44
Zapomnětlivost: Kde mám klíče? ...............................47
Odkládání úkolů (prokrastinace) .............................. 5°
Citlivost na pachy a zvuky.....................................52
Vnímání času ..................................................55
Zacházení s penězi.............................................57
Upovídanost.....................................................6°
Rychlé uvažování.............................................. 62
Extrémní smysl pro spravedlnost................................64
Deprese: Nikdo mě nemá rád.................................... 67
Emoční výkyvy................................................. 70
„Už žádné prášky!“.............................................71
Záchvaty vzteku a agrese.......................................73
Rychlá jízda autem............................................ 76
Přecitlivělost..................................................77
Neustálá chybná rozhodnutí.................................... 79
Opožděná puberta...............................................61
3.	KAPITOLA
Škola, vzdělání a profese........................................ 83
Bez pomoci ve škole to nejde...................................84
Nezájem o učení................................................86
Zvládneš to, ale musíš chtít...................................89
Ve škole outsider..............................................91
Obětí šikany kvůli ADHD a ADD................................. 93
Právo na kompenzaci znevýhodnění při vzdělávání............... 95
Jaká povolání jsou pro dospívající s ADHD a ADD vhodná?....... 97
Rekapitulace nadání a motivace ................................99
ADHD a ADD při dalším studiu..................................103
6

OBSAH
4.	KAPITOLA
Rodina.............................................................107
Odloučení: Nikdo mě nechápe!....................................108
Profesionální pomoc poradenských míst.......................... 111
Osm základních tipů pro jednání s adolescentem s ADHD a ADD.....113
5.	KAPITOLA
Závislost..........................................................117
Zvýšená riziko pro dospívající s ADHD a ADD.....................117
Klement si připadá klidnější................................... 118
Napětí a akce na internetu ..................................... 122
Láska a partnerství.............................................124
Na obě uši hluchá................................................128
A co sex?.......................................................130
Kriminalita ....................................................131
Dezorientace a zoufalství.......................................134
Stále příliš pomalá.............................................136
Tito dospívající jsou na dobré cestě............................137
6.	KAPITOLA
Co prospívá adolescentům s ADHD a ADD..............................139
Hudba...........................................................139
Pohyb...........................................................139
Systémy odměn ..................................................140
Fixní body v průběhu dne........................................140
7.	KAPITOLA
Otázky související s ADHDa ADD u adolescentů ...................... 141
Vyskytují se u adolescentů s ADHD a ADD časté problémy
se spaním?..................................................... 141
7
ADHD A ADD V DOSPÍVÁNÍ
Mohou si adolescenti s ADHD a ADD udělat řidičský průkaz?.....142
Způsobují adolescenti s ADHD a ADD větší počet dopravních
nehod?.........................................................?2
Pozor! ........................................................?3
Dochází u adolescentů s ADHD a ADD ? častějším zraněním
než u ostatních? .............................................143
Je vyšší i riziko úmrtí?......................................144
Pomůže při ADHD a ADD neurofeedback? .........................??
Mají coly nebo energetické nápoje uklidňující účinek
při ADHDa ADD?.................................................?5
Je porucha ADHD a ADD dědičná?................................146
Pomůže při ADHD a ADD dieta? ...............................  146
Může paracetamol v těhotenství způsobit ADHD a ADD?...........146
8.	KAPÍTOLA
Novinky a klíčové body: To nejdůležitější v kostce..............149
Nová studie ? civilizačnímu onemocnění ADHD a ADD
odstartovala v roce 2015......................................149
Dá se ADHD a ADD poznat podle hlasu?..........................149
Přezdívky jsou zbytečné.......................................151
Doslov..........................................................155
Doporučená literatura...........................................157
8
                                
Detail
MARC
Pole Ind Obsah pole
1 kpw01469777
3 CZ PrSKC
5 20180906073906.9
7 ta
8 180820s2018----xr ||||e|f||||000|0|cze||
15 ## $a cnb002999306
20 ## $a 978-80-262-1362-8 $q (brožováno)
40 ## $a OSA001 $b cze $d KLG001 $e rda
41 1# $a cze $h ger
72 #7 $9 14 $a 616.89 $x Psychiatrie
80 ## $a 616.89-008.47 $2 MRF
80 ## $a 616.89-008.47-008.481 $2 MRF
80 ## $a 159.922.8 $2 MRF
80 ## $a (0.062) $2 MRF
100 1# $a Reimann-Höhn, Uta, $d 1962- $7 osa20181004806 $4 aut
240 10 $a AD(H)S in der Pubertät. $l Česky
245 10 $a ADHD a ADD v dospívání : $b dozrávání a překonávání krizí / $c Uta Reimann-Höhn ; z německého originálu AD(H)S in der Pubertät: Jugendliche stärken und Krisen meistern přeložila Alena Bezděková
250 ## $a Vydání první
264 #1 $a Praha : $b Portál, $c 2018
300 ## $a 157 stran ; $c 21 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
504 ## $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
520 ## $a ADHD a ADD patří k nejčastějším poruchám v dětství a dospívání. Typické situace a chování v tomto období jednak vysvětlují pozadí problémů a jednak navrhují možné způsoby jednání v každodenním životě.
650 #7 $a mládež
650 #7 $a puberta
650 #7 $a ADHD
650 #7 $a hyperaktivita
650 #7 $a vznětlivost
650 #7 $a deprese
650 #7 $a závislost
650 #7 $a škola
650 #7 $a rodina
653 ## $a porucha pozornosti
653 ## $a psychologie adolescentů
653 ## $a hyperfokus
653 ## $a hypoaktivita
653 ## $a přecitlivělost
700 1# $a Bezděková, Alena $7 jn20010309277 $4 trl
900 $a KLG001 $b 18
910 ## $a ABA012
998 $a 007845838
1039 $a NPKK
996 $a 168 $b 2490215560 $g II 116052V1 $f 249.00 $d 5.9.2018 $c 1897/2018 $s A $v P $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
996 $a 168 $b 2490215561 $g II 116052V2 $f 249.00 $d 5.9.2018 $c 1898/2018 $s A $v A $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
996 $a 168 $b 2490215562 $g II 116052V3 $f 249.00 $d 5.9.2018 $c 1899/2018 $s A $v A $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
996 $a 168 $b 2490215586 $g II 116052V4 $f 187.00 $d 5.9.2018 $c 1923/2018 $s A $v A $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
996 $a 168 $b 2490215587 $g II 116052V5 $f 187.00 $d 5.9.2018 $c 1924/2018 $s A $v A $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
996 $a 168 $b 2490215588 $g II 116052V6 $f 187.00 $d 5.9.2018 $c 1925/2018 $s A $v A $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0