Inkluze v mateřské škole
děti s PAS, ADHD a handicapem
Martina Mazánková

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    Obsah
ÚVOD......................................................................7
1.	kapitola
Rodina dítěte s postižením................................................g
Proces akceptace dítěte s postižením ................................ 10
Sourozenci dětí s postižením ........................................ 18
2.	KAPITOLA
Zdravotní postižení..................................................... 21
Charakteristika a zásady práce s dětmi s daným typem postižení ...	22
Mentální postižení................................................... 24
Mentální retardace................................................... 24
Přehled jednotlivých stupňů mentální retardace ...................... 24
Downův syndrom ...................................................... 26
Demence.............................................................. 27
Pseudooligofrenie.................................................... 28
Zásady práce s dětmi s mentálním postižením.......................... 30
Tělesné postižení.................................................... 31
Mozková obrna ....................................................... 34
Progresivní svalová dystrofie........................................ 39
Smyslové vady ....................................................... 42
Zásady práce s dětmi se zrakovým postižením ......................... 43
Zásady práce s dětmi se sluchovým postižením......................... 46
Poruchy autistického spektra......................................... 48
Zásady práce s dětmi s poruchami autistického spektra ............... 50
ADHDaADD............................................................. 52
Zásady práce s dětmi s ADHD a ADD.................................... 53
5
3.	KAPITOLA
Nástup dítěte s postižením do mateřské školy........................ 57
Význam předškolního vzdělávání pro dítě s postižením............. 59
Nástup dítěte s postižením do mateřské školy z pohledu rodičů ... 62
4.	KAPITOLA
Spolupráce............................................................ 65
Spolupráce asistenta pedagoga s rodiči dítěte s postižením....... 66
Spolupráce asistenta pedagoga s pedagogy .......................... 67
Spolupráce s poradenskými pracovníky .............................. 68
5.	KAPITOLA
Metody práce s dětmi s postižením .................................... 73
Polohování dětí s tělesným postižením ............................. 74
Rozvoj grafomotoriky u dětí s tělesným postižením ................. 79
Náměty na hry podporující uvolnění spastické končetiny............. 83
Náměty na práci ve skupinkách...................................... 83
Cvičení na přirozené zapojení paretické horní končetiny do činnosti ...	86
Náměty na hry podporující aktivizaci hypotonické horní končetiny ....	88
Náměty na práci ve skupinkách...................................... 88
Strukturované učení ............................................... 90
Alternativní a augmentativní komunikace............................ 94
Mezi výhody AAK patří.............................................. 96
Mezi nevýhody AAK patří............................................ 97
Doporučení pro podporu komunikačních dovedností dětí v předškolním
období..............................................................100
Náměty ? činnostem.................................................102
Metody AAK ........................................................107
Závěr.................................................................117
Použitá literatura
119
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw01469813
5 20180906143508.4
7 ta
8 180906s2018----xr a|||e|f||||||||||cze||
15 ## $a cnb003010946
20 ## $a 978-80-262-1365-9 $q (brožováno)
40 ## $a ABA012 $b cze $e rda
72 #7 $9 22 $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
80 ## $a 316.344.6-056.26/.29-053.2 $2 MRF
80 ## $a 316.362.71:316.344.6-056.26/.3-053.2 $2 MRF
80 ## $a 373.24 $2 MRF
80 ## $a 37.043.2 $2 MRF
80 ## $a 37.011.3-051-021.633 $2 MRF
80 ## $a 316.772-028.82 $2 MRF
80 ## $a (035) $2 MRF
100 1# $a Mazánková, Martina $4 aut
245 10 $a Inkluze v mateřské škole : $b děti s PAS, ADHD a handicapem / $c Martina Mazánková
246 3# $a Děti s PAS, ADHD a handicapem
250 ## $a Vydání první
264 #1 $a Praha : $b Portál, $c 2018
300 ## $a 119 stran : $b ilustrace
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
504 ## $a Obsahuje bibliografii
520 ## $a Praktická příručka pro pedagogy a asistenty pedagoga, kteří spolupracují s rodiči dítěte s postižením. Přináší pohled do jednotlivých metod a jejich zákonitostí, které lze ve výchovně vzdělávacím procesu dětí s postižením využívat.
650 #7 $a dítě
650 #7 $a speciální pedagogika
650 #7 $a integrovaná výuka
650 #7 $a handicap
650 #7 $a rodina
650 #7 $a sourozenec
650 #7 $a mentálně postižený
650 #7 $a Downův syndrom
650 #7 $a mentální handicap
650 #7 $a tělesně postižený
650 #7 $a mozková obrna
650 #7 $a smyslová porucha
650 #7 $a zrakově postižený
650 #7 $a sluchově postižený
650 #7 $a autismus
650 #7 $a ADHD
650 #7 $a mateřská škola
650 #7 $a asistent
650 #7 $a inkluzivní vzdělávání
650 #7 $a grafomotorika
650 #7 $a hra
653 ## $a zdravotně postižené dítě
653 ## $a pseudooligofrenie
653 ## $a progresivní svalová dystrofie
653 ## $a strukturované učení
653 ## $a alternativní komunikace
653 ## $a augmentativní komunikace
653 ## $a syndrom zavržení rodiče
655 #4 $a příručky
910 ## $a ABA012
1039 $a NPKK
996 $a 1 $b 2490215581 $g II 116067V1 $f 187.00 $d 5.9.2018 $c 1918/2018 $s A $v P $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
996 $a 1 $b 2490215582 $g II 116067V2 $f 187.00 $d 5.9.2018 $c 1919/2018 $s A $v A $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
996 $a 1 $b 2490215583 $g II 116067V3 $f 187.00 $d 5.9.2018 $c 1920/2018 $s A $v A $n K $r 2018 $l HF $t N $k 0
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link