Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
{{record.tocContent}}
Field | Ind | Field content |
leader | -----naa-a22------i-4500 | |
1 | kpw11471111 | |
3 | CZ-PrNPK | |
5 | 20200105214057.1 | |
7 | ta | |
8 | 181130s2018----xr |||||||||||||||||ger|| | |
40 | ## | $a ABA012 $b cze $e rda |
41 | 0# | $a ger $b eng |
72 | #7 | $a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22 |
80 | ## | $a 37.091.6 $2 MRF |
80 | ## | $a (091) $2 MRF |
80 | ## | $a 37(494.1/.3) $2 MRF |
100 | 1# | $a Marolf, Stefanie $4 aut $e Autor |
242 | 10 | $a Reprezentativní školní budova ve druhé polovině 19. století : $b dva příklady z měst Lucernu a Curychu |
245 | 10 | $a Repräsentativer Schulhausbau in der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts = $b Representative school building construction in the second half of the 19th century : zwei Beispiele aus der Stadt Luzern und der Stadt Zürich : two examples from the cities of Lucerne and Zurich / $c Stefanie Marolf, Jonas Dischl |
300 | ## | $b 2 ilustrace |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
500 | ## | $a Resumé angl. |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografické odkazy |
520 | ## | $a Ve Švýcarsku vedly ve 2. polovině 19. století četné demografické, sociální, pedagogické a ekonomické změny ke stoupajícím požadavkům na zřizování nových učeben. Na podporu školského systému, jenž sehrál zásadní roli v počáteční fázi budování mladého liberálního federálního státu, vznikaly prestižní školní budovy. S tím, jak se odstraňovaly městské hradby a přilehlé vesnice se stávaly součástí měst, utvářely se moderní urbanistické celky, jejichž důležitým cílem byla kvalitní školní výchova a vzdělávání. Příspěvek popsaný proces analyzuje; blíže se zaměřuje na charakteristiku dvou školních budov (uspořádání učeben a dalších prostorů, hygienické požadavky, důraz na funkčnost i estetiku), jednu v Lucernu, druhou v Curychu. |
648 | #7 | $a 1851-1900 |
650 | #7 | $a město |
650 | #7 | $a školní budova |
650 | #7 | $a výchova |
650 | #7 | $a vzdělávání |
650 | #7 | $a historické hledisko |
650 | #7 | $a estetika |
650 | #7 | $a prestiž |
650 | #7 | $a demografie |
650 | #7 | $a sociální prostředí |
650 | #7 | $a ekonomické podmínky |
650 | #7 | $a pedagogika |
650 | #7 | $a systém výchovy a vzdělávání |
650 | #7 | $a školství |
650 | #7 | $a urbanizace |
650 | #7 | $a hygiena |
650 | #7 | $a kvalita vyučování |
650 | #7 | $a vesnice |
650 | #7 | $a stát |
650 | #7 | $a liberalismus |
651 | #7 | $a Curych (Švýcarsko) $7 ge128459 |
651 | #7 | $a Luzern (Švýcarsko) $7 ge129903 |
651 | #7 | $a Švýcarsko $7 ge131576 |
653 | ## | $a funkčnost |
700 | 1# | $a Dischl, Jonas $4 aut $e Autor |
773 | 1# | $t Historia scholastica : mezinárodní časopis pro dějiny výchovy a vzdělávání : international review for history of education $d Praha : Národní pedagogické muzeum a knihovna J.A. Komenského (Praha, Česko), 2015- $x 1804-4913 $g Roč. 4, č. 1 (2018), s. 62-78 $q 4:1 $9 2018 |
856 | 4# | $u http://www.historiascholastica.com/sites/www.historiascholastica.com/files/HS/1-2018/HS-1-2018-5.pdf |
910 | ## | $a ABA012 |
1039 | $a PBD | |
1136 | $a 359/07 $0 533222 | |
1144 | $b ABA012 |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
-
{{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
Aplikovat {{revision.content}}