Repräsentativer Schulhausbau in der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts
Representative school building construction in the second half of the 19th century : zwei Beispiele aus der Stadt Luzern und der Stadt Zürich : two examples from the cities of Lucerne and Zurich
Stefanie Marolf, Jonas Dischl

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw11471111
5 20181219105611.7
7 ta
8 181130s2018----xr |||||||||||||||||ger||
40 ## $a ABA012 $b cze $e rda
41 0# $a ger $b eng
72 #7 $9 22 $a 37 $x Výchova a vzdělávání
80 ## $a 37.091.6 $2 MRF
80 ## $a (091) $2 MRF
80 ## $a 37(494.1/.3) $2 MRF
100 1# $a Marolf, Stefanie $4 aut $e Autor
242 10 $a Reprezentativní školní budova ve druhé polovině 19. století : $b dva příklady z měst Lucernu a Curychu
245 10 $a Repräsentativer Schulhausbau in der zweiten Hälfte des 19. Jahrhunderts = $b Representative school building construction in the second half of the 19th century : zwei Beispiele aus der Stadt Luzern und der Stadt Zürich : two examples from the cities of Lucerne and Zurich / $c Stefanie Marolf, Jonas Dischl
300 ## $b 2 ilustrace
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Resumé angl.
504 ## $a Obsahuje bibliografické odkazy
520 ## $a Ve Švýcarsku vedly ve 2. polovině 19. století četné demografické, sociální, pedagogické a ekonomické změny ke stoupajícím požadavkům na zřizování nových učeben. Na podporu školského systému, jenž sehrál zásadní roli v počáteční fázi budování mladého liberálního federálního státu, vznikaly prestižní školní budovy. S tím, jak se odstraňovaly městské hradby a přilehlé vesnice se stávaly součástí měst, utvářely se moderní urbanistické celky, jejichž důležitým cílem byla kvalitní školní výchova a vzdělávání. Příspěvek popsaný proces analyzuje; blíže se zaměřuje na charakteristiku dvou školních budov (uspořádání učeben a dalších prostorů, hygienické požadavky, důraz na funkčnost i estetiku), jednu v Lucernu, druhou v Curychu.
648 #7 $a 1851-1900
650 #7 $a město
650 #7 $a školní budova
650 #7 $a výchova
650 #7 $a vzdělávání
650 #7 $a historické hledisko
650 #7 $a estetika
650 #7 $a prestiž
650 #7 $a demografie
650 #7 $a sociální prostředí
650 #7 $a ekonomické podmínky
650 #7 $a pedagogika
650 #7 $a systém výchovy a vzdělávání
650 #7 $a školství
650 #7 $a urbanizace
650 #7 $a hygiena
650 #7 $a kvalita vyučování
650 #7 $a vesnice
650 #7 $a stát
650 #7 $a liberalismus
651 #7 $a Curych (Švýcarsko)
651 #7 $a Luzern (Švýcarsko)
651 #7 $a Švýcarsko
653 ## $a funkčnost
700 1# $a Dischl, Jonas $4 aut $e Autor
773 1# $t Historia scholastica : mezinárodní časopis pro dějiny výchovy a vzdělávání : international review for history of education $d Praha : Národní pedagogické muzeum a knihovna J.A. Komenského (Praha, Česko), 2015- $x 1804-4913 $g Roč. 4, č. 1 (2018), s. 62-78 $q 4:1 $9 2018
856 4# $u http://www.historiascholastica.com/sites/www.historiascholastica.com/files/HS/1-2018/HS-1-2018-5.pdf
910 ## $a ABA012
1039 $a PBD
1136 $a 359/07 $0 533222
1144 $b ABA012
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link