Dyslexie
psychologické souvislosti
Lenka Krejčová

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    Obsah
Úvod	8
1.	„Na počátku bylo slovo...“	10
1.1	Jak se učíme číst	12
1.1.1	Technika čtení	15
1.1.2	Porozumění čtení	21
1.2	Jak učíme číst	23
1.3	Intervenční postupy	26
1.4	Čtení podle kognitivní mapy	28
Shrnutí	31
2.	Učit se jinak	32
2.1	Definice dyslexic	35
Shrnutí	43
3.	Fonematické povědomí - a co dál?	44
3.1	Fonematické povědomí	45
3.2	Teorie dvojího deficitu	49
3.3	Teorie specifických procedurálních jazykových obtíží	51
3.4	Magnocelulární teorie	63
3.5	Deficity dalších kognitivních funkcí	65
Shrnutí	77
4.	Jak poznat, co potřebují	78
4.1	Diagnostika v předškolním věku	91
4.2	Diagnostika ve škole	94
4.2.1	Diagnostika čtení	96
4.2.2	Diagnostika psaní	103
4.2.3	Diagnostika dalších dílčích funkcí	109
4.3	Diagnostika vysokoškoláků a dospělých	113
Shrnutí	116
5.	Cítit se dobře znamená mít chuť se učit	117
5.1	Školní sebepojetí žáků s dyslexií	119
5.2	Rodina - zdroj podpory i stresu	121
5.3	Odolnost, radost a úspěch navzdory dyslexii	126
Shrnutí	128
6.	Kdo chce učit, musí se učit	130
Shrnutí	136
7. Co se osvědčuje	137
7.1	Jednat okamžitě	137
7.2	Explicitní instrukce, rozvoj poznávání i metakognice	138
7.3	Tři složky poradenské práce	141
7.4	Tři oblasti intervence	145
Shrnutí	146
8.	Prevence čtenářských obtíží v předškolním věku	147
Shrnutí	153
9.	Dyslexic na prvním stupni ZŠ	154
9.1	Technika čtení - trénink	155
9.2	Porozumění čtení - trénink	161
9.3	Psaní je prostředek, nikoli cíl	165
9.4	Trénink fonematického povědomí	171
9.5	Další oblasti rozvoje	173
9.6	Co ještě nás na prvním stupni ZŠ může potkat	175
Shrnutí	175
10.	Dyslexic na druhém stupni ZŠ a na SŠ	177
10.1	Trénink čtení - „nekonečný příběh“	182
10.1.1	Systematický nácvik práce s texty	186
10.2	Pojmy ve výuce	189
10.3	Psaní souvislých textů	192
10.4	Alternativy čtení a psaní	199
10.5	Osvojování cizích jazyků	201
10.6	Programy a pomůcky pro individuální rozvoj i obohacení učiva	206
Shrnutí	209
11. Dyslexic v dospělosti	210
11.1	Dyslexic na vysoké škole	216
11.2	Dyslexic v každodenním životě dospělých	219
Shrnutí	223
224
S ovniček pojmů ? ožitá literatura a další zdroje Rei střik věcný Rei střik jmenný
227
244
247
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw01472627
3 CZ PrNK
5 20190329103023.4
7 ta
8 181126s2019----xr a|||f||||||001|0|cze||
15 ## $a cnb003058515
20 ## $a 978-80-247-3950-2 $q (brožováno)
40 ## $a ABA001 $b cze $e rda
72 #7 $9 22 $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
80 ## $a 616.89-008.434.5 $2 MRF
80 ## $a 159.953.5 $2 MRF
80 ## $a 028.02 $2 MRF
80 ## $a 37.016:003-028.31 $2 MRF
80 ## $a 376 $2 MRF
80 ## $a 316.346.32-053.5 $2 MRF
80 ## $a 316.346.32-053.8 $2 MRF
80 ## $a (048.8) $2 MRF
100 1# $a Krejčová, Lenka $7 ola2007404845 $4 aut
245 10 $a Dyslexie : $b psychologické souvislosti / $c Lenka Krejčová
250 ## $a Vydání 1.
264 #1 $a Praha : $b Grada, $c 2019
300 ## $a 248 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
490 1# $a Psyché
500 ## $a Terminologický slovník
504 ## $a Obsahuje bibliografii a rejstříky
520 ## $a První část publikace se zaměřuje na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Druhá část nabízí široké spektrum diagnostických a intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie.
650 #7 $a dyslexie
650 #7 $a učení
650 #7 $a čtení
650 #7 $a psaní
650 #7 $a nápravná výchova
650 #7 $a děti školního věku
650 #7 $a dospělý
830 #0 $a Psyché (Grada)
901 $b 9788024739502 $f 1. vydání $o 20190306
910 ## $a ABA012
998 $a 003058515
996 $a 1 $b 2490219161 $g II 116559V1 $f 269.00 $d 26.3.2019 $c 492/2019 $s A $v P $n K $r 2019 $l HF $t N $k 0
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link