Památky nás baví.
1 Objevujeme kulturní dědictví s předškoláky a žáky 1. stupně základních škol : metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro primární vzdělávání
Hana Havlůjová, Petr Hudec, Martina Indrová a kol.

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    Obsah
1. Úvod...................................................................8
Komu je metodika určena?............................................10
Cíle metodiky.......................................................10
Stručný obsah a členění publikace...................................11
A. Základní pojmy aneb Abychom si rozuměli................................14
2.	Vzdělávací role paměťových a památkových institucí: Teorie a praxe.....19
Proměny péče o kulturní dědictví ve 21. století....................20
Tradice.............................................................23
Inspirace z domova i ze zahraničí...................................25
Na cestě ? systémovým změnám: „Prezentace“ formou „edukace“ .......32
B. Inovace: Model systémové podpory památkové edukace v ČR................34
3.	Pedagogická východiska předškolní a primární edukace
v historickém prostředí..................................................39
Charakteristika cílových skupin.....................................40
Žáci předškolního věku .............................................41
Žáci prvního stupně základních škol.................................42
Základní didaktický nástin památkové edukace: Co? Proč? Jak?.......44
Obsah památkové edukace.............................................45
Role památkového pedagoga...........................................46
Záměr a základní didaktické strategie památkové edukace ............48
Programy „na míru“ a tři kroky ? učení..............................49
Komunikace památkového pedagoga - příklad diskursivní analýzy.......54
Didaktické pomůcky v památkové edukaci..............................59
C.	Popis modelové sady didaktických pomůcek pro památkovou edukaci .......62
4.	Objevujeme svět kulturního dědictví s předškoláky a mladšími školáky
66
Hrou a všemi smysly: Konkrétní náměty na činnost....................68
Zrak ...............................................................68
Sluch...............................................................69
Hmat................................................................71
Čich a chuť ........................................................73
Vnímání tepla a chladu..............................................74
Pohybové aktivity...................................................75
Pracovní aktivity...................................................77
Výtvarné aktivity...................................................78
Dramatické aktivity.................................................79
Postřehy a doporučení z praxe.......................................81
Doporučujeme (slovy teorie a praxe).................................81
Doporučujeme (slovy praktiků) ......................................82
Co dělat, když......................................................87
Malá didaktická úloha pro zájemce...................................89
D.	Příprava, realizace a hodnocen! edukačního programu v kostce............90
5.	Objevujeme svět kulturního dědictví hrou a všemi smysly:
Příklady dobré praxe.....................................................94
Zlatokorunský Orbis pictus (Klášter Zlatá Koruna)...................99
Technika s hádankou (Státní hrad Šternberk) .......................113
Zahrada je hra (Podzámecká zahrada v Kroměříži)....................125
Zlatovláska (Státní zámek Červená Lhota)...........................139
6.	Závěr..................................................................155
Poznámky ...............................................................156
Seznam literatury a zdrojů..............................................173
Autoři a zdroje fotografií..............................................181
Summary.................................................................183
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw01474717
3 CZ PrNK
5 20191104081826.9
7 ta
8 150617s2015----xr ab||f|f||||000|0|cze||
15 ## $a cnb002707905
20 ## $a 978-80-905631-6-2 $q (brožováno)
35 ## $a (OCoLC)951552872
40 ## $a BOA001 $b cze $d OLA001 $d ABA001 $e rda
41 0# $a cze $b eng
43 ## $a e-xr---
72 #7 $9 22 $a 37 $x Výchova a vzdělávání
80 ## $a 904 $2 MRF
80 ## $a 026/027+069+930.25 $2 MRF
80 ## $a 930.85 $2 MRF
80 ## $a 37.091.214 $2 MRF
80 ## $a 37.0 $2 MRF
80 ## $a 37.091.313 $2 MRF
80 ## $a 316.346.32-053.4 $2 MRF
80 ## $a 316.346.32-053.5 $2 MRF
80 ## $a (437.3) $2 MRF
80 ## $a (048.8:082) $2 MRF
80 ## $a (083.744) $2 MRF
100 1# $a Havlůjová, Hana, $d 1976- $7 xx0040245 $4 aut
245 10 $a Památky nás baví. $n 1, $p Objevujeme kulturní dědictví s předškoláky a žáky 1. stupně základních škol : metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro primární vzdělávání / $c Hana Havlůjová, Petr Hudec, Martina Indrová a kol.
246 30 $a Objevujeme kulturní dědictví s předškoláky a žáky 1. stupně základních škol
250 ## $a Vydání první
264 #1 $a Praha : $b Národní památkový ústav, $c 2015
300 ## $a 183 stran : $b ilustrace (převážně barevné), 1 mapa ; $c 26 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Terminologický slovník
504 ## $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
520 ## $a Publikace vznikla jako jeden z výstupů projektu Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky.
546 ## $a Anglické resumé
650 #7 $a kulturní dědictví
650 #7 $a péče
650 #7 $a vzdělávací program
650 #7 $a předškolní dítě
650 #7 $a mladší školní věk
650 #7 $a první stupeň
650 #7 $a výchova
650 #7 $a vzdělávání
651 #7 $a Česko
653 ## $a aktivizační metody ve výuce
653 ## $a paměťová instituce
700 1# $a Hudec, Petr $7 mzk2015896515 $4 aut
700 1# $a Indrová, Martina, $d 1973- $7 ola2016900518 $4 aut
901 $f 1. vydání $o 20160425
910 ## $a ABA012
998 $a 002707905
996 $a 1 $b 2490220945 $g II 116780/1V1 $f 180.00 $d 30.9.2019 $c 938/2019 $s A $v P $n D $r 2019 $l HF $t N $k 0
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link