Kurikulum školního vzdělávání
zahraniční reformy v 21. století
Dominik Dvořák, Jakub Holec, Michaela Dvořáková

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    OBSAH
ÚVOD	7
1	TEORETICKÁ A METODOLOGICKÁ VÝCHODISKA 11
1.1	Obsah kurikula: návrat znalostí	12
1.2	Procesy tvorby kurikula	15
1.3	Difúze kurikulárních modelu	18
1.4	Metodologie	21
1.5	Závěr	27
2	MEZINÁRODNÍ A NADNÁRODNÍ ORGANIZACE 28
2.1	UNESCO	28
2.2	OECD	32
2.3	Evropská unie	36
2.4	Poznámka o internacionalizaci výzkumu kurikula 38
2.5	Závěr	40
3	SKOTSKO	42
3.1	Skotský vzdělávací systém	43
3.2	Kontext vzniku nového kurikula	45
3.3	Struktura a obsah CfE	49
3.4	Příklad vymezení obsahu v kurikulu	51
3.5	CfE a jeho uplatnění v praxi	53
3.6	Další vývoj	55
3.7	Závěr	58
4	ANGLIE	61
4.1	Kontext	61
4.2	Revize Národního kurikula	64
4.3	Příklady vymezení obsahu v Národním kurikulu 66
4.4	Závěr	70
5 SEVERSKÉ ZEMĚ	72
5.1 Švédsko	73
5.2 Dánsko	79
5.3 Závěr	82
6 NORSKO	84
6.1 Kontext	84
6.2 Vzdělávací systém	86
6.3 Předchozí kurikula	87
6.4 Reforma 2006	91
6.5 Závěr: Reforma reformy	96
7 FINSKO	98
7.1 Kontext	98
7.2 Předchozí kurikulum	100
7.3 Reforma 2014	101
7.4 Příklad - fyzika	103
7.5 Závěr	105
8 SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ	107
8.1 Kontext: diverzita a nerovnost	107
8.2 Reformy	109
8.3 Cíl vzdělávání: připravenost pro postsekundární vzdělávání a profesní dráhu?	115
8.4 Standardy základních gramotností [CCSS]	117
8.5 Standardy přírodovědných předmětů (NGSS)	119
8.6 Společenskovědní standard	123
8.7 Závěr	126
9 ZÁVĚR	129
Literatura	156
Summary	176
Rejstřík	178
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw01477782
3 CZ PrNK
5 20200814140051.8
7 ta
8 190307s2018----xr ||||f||||||001|0|cze||
15 ## $a cnb003081264
20 ## $a 978-80-7603-017-6 $q (brožováno)
35 ## $a (OCoLC)1100762530
40 ## $a BOA001 $b cze $d OLA001 $e rda
41 0# $a cze $b eng
43 ## $a ev----- $a n-us--- $a e-uk-en $a e-uk-st
44 ## $a xr
45 ## $a y-y-
72 #7 $9 22 $a 37.014 $x Vzdělávací a výchovná politika
80 ## $a 37.016-027.542 $2 MRF
80 ## $a 37.091.4 $2 MRF
80 ## $a 37.014.3 $2 MRF
80 ## $a (48) $2 MRF
80 ## $a (100=111) $2 MRF
80 ## $a (078.7) $2 MRF
80 ## $a (048.8) $2 MRF
100 1# $a Dvořák, Dominik, $d 1964- $7 xx0031904 $4 aut
245 10 $a Kurikulum školního vzdělávání : $b zahraniční reformy v 21. století / $c Dominik Dvořák, Jakub Holec, Michaela Dvořáková
264 #1 $a Praha : $b Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, $c 2018
300 ## $a 181 stran ; $c 21 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
504 ## $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
520 ## $a Teoretická a metodologická východiska. Procesy tvorby kurikula. Kniha popisuje vývojové tendence prostřednictvím popisu případových studií ve vybraných zemích.
546 ## $a Anglické resumé
648 #7 $a století 21
650 #7 $a kurikulum
650 #7 $a reforma
650 #7 $a systém výchovy a vzdělávání
651 #7 $a Skandinávie
651 #7 $a anglicky mluvící země
653 ## $a vzdělávací reformy
655 #4 $a případové studie
655 #4 $a srovnávací studie
700 1# $a Holec, Jakub $4 aut
700 1# $a Dvořáková, Michaela, $d 1968- $7 xx0002246 $4 aut
901 $b 9788076030176 $f [1. vydání] $o 20190327
910 ## $a ABA012
998 $a 003081264
996 $a 1 $b 2490223478 $g II 117421V1 $f 221.00 $d 2.7.2020 $c 647/2020 $s A $v A $n K $r 2020 $l HF $t N $k 0
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link