Bez trestů a odměn
výchova spokojeného dítěte ve věku 2-8 let
Aletha Solterová ; přeložila Alžběta Jamieson

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    Obsah
Poděkování.......................................................... 9
Vyloučení odpovědnosti ............................................ 10
Předmluva ? českému vydání......................................... 11
Předmluva ? novému vydání.......................................... 14
Úvod.............................................................   16
KAPITOLA 1: Slzy raného dětství ................................... 19
Proč děti pláčou i poté, co se naučily mluvit?.................. 19
Je prospěšnost pláče dokázána vědecky?.......................... 21
Proč děti pláčou? .............................................. 22
Co mám dělat, když mé dítě pláče?............................... 25
A co záchvaty vzteku?........................................... 28
Proč děti pláčou a vztekají se nad nepodstatnými věcmi?......... 30
Pokud výbuchy vzteku u svého dítěte akceptuji, nebude ? nim
poté docházet častěji?.........................................32
Co když mé dítě dostane záchvat vzteku na veřejnosti?........... 34
Co když děti svůj pláč potlačují? .............................. 35
Jak mohu svému dítěti pomoci, aby se znovu naučilo plakat? ..... 37
Co když je pro mě těžké pláč mého dítěte přijmout? .............40
Mohu před dítětem plakat?....................................... 41
KAPITOLA 2: Strachy a obavy.........................................44
Co v dětech vyvolává strach?.....................................44
Čeho se děti bojí nejčastěji? ...................................48
Jak mám reagovat, když dá mé dítě najevo strach?................ 50
Co o překonávání strachu říkají studie?.............................. 51
Jak mohu svému dítěti pomoci strachy překonat?...................... 5?
Co se strachy, jejichž původ je neznámý?............................51
Co způsobuje noční můry a noční strachy?............................60
Jak naložit se separační úzkostí objevující se po druhém roce věku?. ?2
KAPITOLA 3: Žití a učení ............................................ Sř
Jaké druhy zážitků malým dětem prospívají?.......................... 6é
Měly by malé děti být vystaveny násilí?...........................? :
Jak dítěti odpovídat na jeho dotazy ohledně smrti?...................
Jak dítěti podat informace týkající se sexuality?................... ~4
Jak minimalizovat dopad sexismu a genderových stereotypů?...........
Jak doma dítěti pomoci, aby se správně učilo?..................... ^9
Jak dítěti pomoci, aby se naučilo číst?.............................83
Jaký druh školy je pro malé děti nejlepší?..........................85
Jaký má čas strávený před obrazovkou dopad na malé děti?............87
KAPITOLA 4: Hraní a předstírání......................................91
Co a jak se děti skrze hru učí? ....................................92
Jaké druhy hry jsou terapeutické?.................................... 9“
Jaký význam mají imaginární kamarádi a fantazie o superhrdinech?.... 99
A co hra, která se zdá být nesmyslná a hloupá? .....................101
Jaké druhy hraček jsou nejlepší?.................................... 1 ľ 2
Mám dítěti dovolit hrát si s hračkami připomínajícími zbraně?....... 10#
Jak se můžu na hře svého dítěte užitečně podílet?...................108
Co když se během hraní s dítětem začnu nudit?....................... 11 li
Jak umenšit důležitost výhry? Co s dětmi, které podvádějí?.......... 11 ?
KAPITOLA 5: Konflikty a výzvy ......................................... 1 i 8
Jaký dopad mají tresty?.............................................118
A co odměny? ..................................................... 12C
Odkud se problematické chování dětí bere?........................... 122
Jak problematickému chování předejít? ............................ 124
Co dělat, pokud si mé potřeby a potřeby dítěte navzájem odporují?. 126
Jak dítěti poskytnout informace potřebné ? předcházení
problémům?.................................................. 130
Co s behaviorálními problémy způsobenými stresem
nebo nevyhojeným traumatem?.................................... 133
Někdy dítěti v hněvu ublížím. Co proti tomu můžu udělat?.......... 138
Jak dítě přimět, aby doma pomáhalo?............................... 141
Co s problémy při ukládání ke spánku a ke zdřímnutí?.............. 143
KAPITOLA 6: Přátelé a protivníci..................................... 147
Jak dítě připravit na příchod dalšího miminka?.................... 147
Co dělat, pokud mé dítě na miminko žárlí?......................... 149
Proč mezi sourozenci dochází ke konfliktům?.................... 153
Jak zasáhnout, když se moje děti hádají nebo perou?............... 156
Jak zůstat objektivní, když se mé děti hádají či perou?........... 159
Jak mohu svému dítěti pomoci, aby se naučilo vycházet s kamarády?... 161
Jak mohu své dítě chránit před pohlavním zneužitím?............... 163
Co s dětským zkoumáním sexuality během hraní? .................... 166
Jak mohu pomoci svému nevlastnímu dítěti, aby si na mě zvyklo? ... 167
KAPITOLA 7: Stravování a neduhy................................... 172
Co dělat v případě problémů s jídlem?............................. 172
Jak zavést přístup ke stravování založený na přáních dítěte?...... 175
Co se sladkostmi?.............................................. 177
Co dělat, pokud dítě jídlo používá ? potlačení emocí? ............ 180
Jak naložit s nevhodným chováním během jídla?..................... 182
Bylo mi řečeno, že mé dítě má ADHD. Jak mu mohu pomoci?........... 184
Jak dítěti pomoci zvládat lékařské a zubařské zákroky?............ 187
Jak dítěti pomoci snášet fyzickou bolest?......................... 190
Jak dítěti pomoci během návštěvy pohotovosti?..................... 192
Jak dítěti pomoci během pobytu v nemocnici?....................... 193
Závěrem......................................................... 199
Hlavní témata v této knize...................................... 199
Naděje pro budoucnost..........................................  201
Odkazy a další doporučená literatura.............................20?
O autorce .......................................................224
Seznam tabulek...................................................227
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw01477791
3 CZ PrNK
5 20200814140058.4
7 ta
8 190808s2019----xr ||||e|f||||000|0|cze||
15 ## $a cnb003122211
20 ## $a 978-80-7553-723-2 $q (brožováno)
35 ## $a (OCoLC)1130265899
40 ## $a ABA001 $b cze $d OLA001 $e rda
41 1# $a cze $h eng
44 ## $a xr
72 #7 $9 22 $a 37 $x Výchova a vzdělávání
80 ## $a 37.03-053.2 $2 MRF
80 ## $a 173.5/.7 $2 MRF
80 ## $a 159.922.7 $2 MRF
80 ## $a (0.062) $2 MRF
100 1# $a Solter, Aletha Jauch, $d 1945- $7 xx0182627 $4 aut
240 10 $a Cooperative and connected. $l Česky
245 10 $a Bez trestů a odměn : $b výchova spokojeného dítěte ve věku 2-8 let / $c Aletha Solterová ; přeložila Alžběta Jamieson
250 ## $a 1. vydání
264 #1 $a Praha : $b Stanislav Juhaňák - Triton, $c 2019
300 ## $a 228 stran ; $c 22 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Přeloženo z angličtiny
504 ## $a Obsahuje bibliografii
520 ## $a Příručka pro rodiče zaměřená na vývojové, citové a pedagogické potřeby dětí ve věku 2-8 let. b Výchova dětí ze všech důležitých úhlů pohledu. Význam dětské hry pro výběr vhodné školy, podpora samostatného uvažování ke zvládání konfliktů, vedení choulostivých rozhovorů o sexualitě nebo smrti, šikana.
650 #7 $a výchova dítěte
650 #7 $a pedopsychologie
650 #7 $a vztah rodiče-dítě
650 #7 $a trest
650 #7 $a odměna
653 ## $a věk 2-8
653 ## $a pláč
653 ## $a konflikt
700 1# $a Labusová, Alžběta $7 pna2014809782 $4 trl
901 $b 9788075537232 $f 1. vydání $o 20191023
910 ## $a ABA012
928 9# $a Triton
998 $a 003122211
996 $a 1 $b 2490223489 $g II 117426V1 $f 246.00 $d 7.7.2020 $c 653/2020 $s A $v A $n K $r 2020 $l HF $t N $k 0
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link