Příliš inteligentní na to být šťastný?

výjimečná inteligence - dar či prokletí?

Jeanne Siaud-Facchin ; překlad Radka Labric

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    
OBSAH
Úvodem - Dopis mým čtenářům...................................9
KAPITOLA PRVNÍ - Být nadaný, co to znamená?...................13
Nadaný: kdo jsi?............................................13
Nadaní: co o nich dnes víme.................................19
Mýty mají tuhý kořínek!.....................................39
KAPITOLA DRUHÁ - Proč je zásadní zabývat se nadaným
dospělým?...................................................43
Při hledání sebe sama.......................................43
Častá otázka: co vyroste z nadaných dětí?..................48
KAPITOLA TŘETÍ - Z dětství do dospělosti:
obtížná konstrukce sebe sama................................55
Přechod dětstvím............................................55
Velká etapa: dospívání......................................64
Když přijde velký den: být dospělý!.........................78
KAPITOLA ČTVRTÁ - Odhalit své nadání..........................81
Jak můžeme své nadání odhalit?..............................82
Jak si být jisti svým nadáním?..............................83
Diagnostikovat nadaného.....................................87
Diagnostický postup: když nejsou výsledky tak jednoznačné...88
Diagnóza v dospělém věku: odvážný a obtížný krok............93
Diagnóza: od vysvobození ? novým obavám.....................94
KAPITOLA PÁTÁ - Osobnost nečekaných tváří.....................103
Pokus o typologii..........................................103
Nahodilosti pocitu úspěchu.................................108
Infantilní stránka osobnosti...............................110
Člověk neurčitého věku.....................................112
Prostorovo-časová trhlina: žít ve více časoprostorech......115
Tempo: být stále posunutý..................................116
Ženská a mužská stránka osobnosti: nechat každému své místo . . 118
KAPITOLA ŠESTÁ - O nesnázi být nadaný dospělý.................121
Oslepující jasnozřivost....................................121
Strach.......................................................123
Pocit viny...................................................131
Pocit neúplnosti.............................................132
Nuda.........................................................133
Těžko skrývaná netrpělivost..................................136
Nuda a pocit nadměrné angažovanosti do milostné nestability... 138
Závist.......................................................139
Pocity druhých...............................................141
Dobyvačná hypersenzibilita...................................142
Nekonečná samota.............................................144
Přítel nemůže být... víc než přítel..........................145
Vzájemné nepochopení se světem...............................150
Hledání ztraceného ideálního světa...........................151
Přemírné uvědomování si všeho................................152
Strnulost mysli..............................................154
Výpadky mysli................................................156
Žít, nebo se vidět žít? ......................................157
KAPITOLA SEDMÁ-O ženách.........................................161
Nadané ženy lehce zastraší...................................162
Být nadaná matka.............................................162
Nadaná žena hledá zoufale muže...............................165
„Já a inteligentní? To si děláte legraci!“...................166
Malý - ale důležitý - osobní závěr...........................167
KAPITOLA OSMA - Partnerské vztahy: vrána ? vráně sedá?..........169
A co páry?................................................  .169
Vědět nebo nevědět o svém nadání: riziko nebo přínos
pro partnerský vztah?........................................171
Nadaný + nadaný = šťastný pár nebo zaručená izolace?.........172
KAPITOLA DEVÁTÁ - O těch úspěšných..............................175
Cesta nadaného dítěte,
které se stane šťastným dospělým.............................175
Itinerář nadaného dospělého, který dělá co může,
aby se cítil dobře...........................................184
A co když Štěstí s velkým „Š“ neexistuje? Umění malých „š“...185
Životní rovnováha, nadání a spol.: umění být šťastný........187
Od 7 do 77 let..............................................189
KAPITOLA DESÁTÁ - Mít se dobře: jak na to?.....................191
Schopnost upadat je stejně důležitá
jako schopnost vzchopit se..................................191
„Horská dráha“: velká atrakce nadaných......................192
Inteligence jako zdroj......................................195
Hypercitlivost jako talent..................................202
Kreativita jako perspektiva.................................204
Empatie jako kompetence.....................................207
Synchronizace emocí: chytit správné tempo...................209
Ještě pár fíglů, jak přeměnit životní sen
ve vysněný život (nebo skoro!)..............................209
Když se nám podaří opustit
tento vyčerpávající boj.....................................211
Naděje......................................................212
KAPITOLA JEDENÁCTÁ - Když už se nic nedaří.....................215
Sebeobraz s vratkými základy................................215
Lze mluvit o patologii specifické pro nadané?...............220
Nebezpečí: omyly v diagnóze.................................224
Nástrahy přijetí do péče....................................225
Blahodárné účinky vysoké inteligence, potvrzené četnými
nedávnými studiemi. Na povzbuzení!..........................226
Závěrem.....................................................227		
                                
Detail
MARC
The following has evaluated to null or missing: ==> viewableField.recordId [in template "_util.ftl" at line 104, column 61] ---- Tip: It's the step after the last dot that caused this error, not those before it. ---- Tip: If the failing expression is known to legally refer to something that's sometimes null or missing, either specify a default value like myOptionalVar!myDefault, or use <#if myOptionalVar??>when-present<#else>when-missing</#if>. (These only cover the last step of the expression; to cover the whole expression, use parenthesis: (myOptionalVar.foo)!myDefault, (myOptionalVar.foo)?? ---- ---- FTL stack trace ("~" means nesting-related): - Failed at: ${viewableField.recordId} [in template "_util.ftl" in macro "recordMarcTableSubfield" at line 104, column 59] - Reached through: @recordMarcTableSubfield subfield [in template "_util.ftl" in macro "recordMarcTable" at line 73, column 37] - Reached through: @util.recordMarcTable view.fields [in template "document-detail.ftl" at line 317, column 33] ~ Reached through: #nested [in template "_layouts.ftl" in macro "full" at line 98, column 9] ~ Reached through: #nested [in template "_layouts.ftl" in macro "body" at line 203, column 13] ~ Reached through: @body spa [in template "_layouts.ftl" in macro "full" at line 97, column 5] - Reached through: @layouts.full [in template "document-detail.ftl" at line 11, column 1] ----
Field Ind Field content
leader -----cam a22------i-4500
1 kpw01468198
3 CZ PrNK
5 20180604154944.7
7 ta
8 170502s2017----xr ||||e|f||||000|0|cze||
15 ## $a cnb002897650
20 ## $a 978-80-87865-34-7 $q (brožováno)
35 ## $a (OCoLC)1000492422
40 ## $a OSA001 $b cze $d BOA001 $d ABA001 $e rda
41 1# $a cze $h fre
72 #7 $9 17 $a 159.92 $x Vývojová psychologie. Individuální psychologie
80 ## $a 159.928.23 $2 MRF
80 ## $a 159.956.2 $2 MRF
80 ## $a 159.923.5 $2 MRF
80 ## $a (0.062) $2 MRF
100 1# $a Siaud-Facchin, Jeanne, $d 1957- $7 osa2017951419 $4 aut
240
245 10 $a Příliš inteligentní na to být šťastný? : $b výjimečná inteligence - dar či prokletí? / $c Jeanne Siaud-Facchin ; překlad Radka Labric
250 ## $a 1. vydání
264 #1 $a Praha : $b Ekopress, $c 2017
300 ## $a 227 stran ; $c 22 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Přeloženo z francouzštiny
504 ## $a Obsahuje bibliografické odkazy
520 ## $a Zamyšlení a snaha o pochopení fungování nadaných lidí, jejich zvláštností, jejich síly i jejich zranitelnosti, jejich dětství i dospívání.
650 #7 $a inteligence
650 #7 $a nadaný
650 #7 $a talent
650 #7 $a rozvoj osobnosti
650 #7 $a dětství
650 #7 $a puberta
650 #7 $a dospělost
650 #7 $a tvořivost
650 #7 $a vcítění
653 ## $a partnerské vztahy
700 1# $a Labric, Radka $7 xx0223935 $4 trl
901 $b 9788087865347 $f 1. vydání $o 20170620
910 ## $a ABA012 $b II 115744V1
998 $a 002897650
1039 $a NPKK
996 $a 1 $b 2490208953 $c II 115744V1 $e ABA012 $l HF $n 0 $r Všeobecná studovna $s A
996 $a 1 $b 2490208954 $c II 115744V2 $e ABA012 $l HF $n 8 $r PK $s A
Loan history
{{$parent.item.borrowDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar | loc}}
Odd. {{$parent.item.department | loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link