Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
Obsah
Úvod 8
1. „Na počátku bylo slovo...“ 10
1.1 Jak se učíme číst 12
1.1.1 Technika čtení 15
1.1.2 Porozumění čtení 21
1.2 Jak učíme číst 23
1.3 Intervenční postupy 26
1.4 Čtení podle kognitivní mapy 28
Shrnutí 31
2. Učit se jinak 32
2.1 Definice dyslexic 35
Shrnutí 43
3. Fonematické povědomí - a co dál? 44
3.1 Fonematické povědomí 45
3.2 Teorie dvojího deficitu 49
3.3 Teorie specifických procedurálních jazykových obtíží 51
3.4 Magnocelulární teorie 63
3.5 Deficity dalších kognitivních funkcí 65
Shrnutí 77
4. Jak poznat, co potřebují 78
4.1 Diagnostika v předškolním věku 91
4.2 Diagnostika ve škole 94
4.2.1 Diagnostika čtení 96
4.2.2 Diagnostika psaní 103
4.2.3 Diagnostika dalších dílčích funkcí 109
4.3 Diagnostika vysokoškoláků a dospělých 113
Shrnutí 116
5. Cítit se dobře znamená mít chuť se učit 117
5.1 Školní sebepojetí žáků s dyslexií 119
5.2 Rodina - zdroj podpory i stresu 1215.3 Odolnost, radost a úspěch navzdory dyslexii 126
Shrnutí 128
6. Kdo chce učit, musí se učit 130
Shrnutí 136
7. Co se osvědčuje 137
7.1 Jednat okamžitě 137
7.2 Explicitní instrukce, rozvoj poznávání i metakognice 138
7.3 Tři složky poradenské práce 141
7.4 Tři oblasti intervence 145
Shrnutí 146
8. Prevence čtenářských obtíží v předškolním věku 147
Shrnutí 153
9. Dyslexic na prvním stupni ZŠ 154
9.1 Technika čtení - trénink 155
9.2 Porozumění čtení - trénink 161
9.3 Psaní je prostředek, nikoli cíl 165
9.4 Trénink fonematického povědomí 171
9.5 Další oblasti rozvoje 173
9.6 Co ještě nás na prvním stupni ZŠ může potkat 175
Shrnutí 175
10. Dyslexic na druhém stupni ZŠ a na SŠ 177
10.1 Trénink čtení - „nekonečný příběh“ 182
10.1.1 Systematický nácvik práce s texty 186
10.2 Pojmy ve výuce 189
10.3 Psaní souvislých textů 192
10.4 Alternativy čtení a psaní 199
10.5 Osvojování cizích jazyků 201
10.6 Programy a pomůcky pro individuální rozvoj i obohacení učiva 206
Shrnutí 209
11. Dyslexic v dospělosti 210
11.1 Dyslexic na vysoké škole 216
11.2 Dyslexie v každodenním životě dospělých 219
Shrnutí 223224
Slovníček pojmů
Použitá literatura a další zdroje
Rejstřík věcný
Rej střik jmenný
227
244
247
Field | Ind | Field content |
leader | -----nam a22------i-4500 | |
1 | kpw01472627 | |
3 | CZ-PrNPK | |
5 | 20190329103023.4 | |
7 | ta | |
8 | 181126s2019----xr a|||f||||||001|0|cze|| | |
15 | ## | $a cnb003058515 |
20 | ## | $a 978-80-247-3950-2 $q (brožováno) |
40 | ## | $a ABA001 $b cze $e rda |
72 | #7 | $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob $2 Konspekt $9 22 |
80 | ## | $a 616.89-008.434.5 $2 MRF |
80 | ## | $a 159.953.5 $2 MRF |
80 | ## | $a 028.02 $2 MRF |
80 | ## | $a 37.016:003-028.31 $2 MRF |
80 | ## | $a 376 $2 MRF |
80 | ## | $a 316.346.32-053.5 $2 MRF |
80 | ## | $a 316.346.32-053.8 $2 MRF |
80 | ## | $a (048.8) $2 MRF |
100 | 1# | $a Krejčová, Lenka $7 ola2007404845 $4 aut |
245 | 10 | $a Dyslexie : $b psychologické souvislosti / $c Lenka Krejčová |
250 | ## | $a Vydání 1. |
264 | #1 | $a Praha : $b Grada, $c 2019 |
300 | ## | $a 248 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
490 | 1# | $a Psyché |
500 | ## | $a Terminologický slovník |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografii a rejstříky |
520 | ## | $a První část publikace se zaměřuje na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Druhá část nabízí široké spektrum diagnostických a intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie. |
650 | #7 | $a dyslexie |
650 | #7 | $a učení |
650 | #7 | $a čtení |
650 | #7 | $a psaní |
650 | #7 | $a nápravná výchova |
650 | #7 | $a děti školního věku |
650 | #7 | $a dospělý |
830 | #0 | $a Psyché (Grada) |
901 | $b 9788024739502 $f 1. vydání $o 20190306 | |
910 | ## | $a ABA012 $b II 116559V1 |
998 | $a 003058515 | |
996 | $a 0 $b 2490219161 $c II 116559V1 $e ABA012 $l STUDOVNA - pouze prezenčně $n 6 $r Všeobecná studovna $s P | |
996 | $a 0 $b 2490183896 $c II 116559V2 $e ABA012 $l Hlavní budova $n 8 $r PK $s A |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}