Dyslexie

Lenka Krejčová

Dnes vráceno


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
Obsah Úvod 8 1. „Na počátku bylo slovo...“ 10 1.1 Jak se učíme číst 12 1.1.1 Technika čtení 15 1.1.2 Porozumění čtení 21 1.2 Jak učíme číst 23 1.3 Intervenční postupy 26 1.4 Čtení podle kognitivní mapy 28 Shrnutí 31 2. Učit se jinak 32 2.1 Definice dyslexic 35 Shrnutí 43 3. Fonematické povědomí - a co dál? 44 3.1 Fonematické povědomí 45 3.2 Teorie dvojího deficitu 49 3.3 Teorie specifických procedurálních jazykových obtíží 51 3.4 Magnocelulární teorie 63 3.5 Deficity dalších kognitivních funkcí 65 Shrnutí 77 4. Jak poznat, co potřebují 78 4.1 Diagnostika v předškolním věku 91 4.2 Diagnostika ve škole 94 4.2.1 Diagnostika čtení 96 4.2.2 Diagnostika psaní 103 4.2.3 Diagnostika dalších dílčích funkcí 109 4.3 Diagnostika vysokoškoláků a dospělých 113 Shrnutí 116 5. Cítit se dobře znamená mít chuť se učit 117 5.1 Školní sebepojetí žáků s dyslexií 119 5.2 Rodina - zdroj podpory i stresu 1215.3 Odolnost, radost a úspěch navzdory dyslexii 126 Shrnutí 128 6. Kdo chce učit, musí se učit 130 Shrnutí 136 7. Co se osvědčuje 137 7.1 Jednat okamžitě 137 7.2 Explicitní instrukce, rozvoj poznávání i metakognice 138 7.3 Tři složky poradenské práce 141 7.4 Tři oblasti intervence 145 Shrnutí 146 8. Prevence čtenářských obtíží v předškolním věku 147 Shrnutí 153 9. Dyslexic na prvním stupni ZŠ 154 9.1 Technika čtení - trénink 155 9.2 Porozumění čtení - trénink 161 9.3 Psaní je prostředek, nikoli cíl 165 9.4 Trénink fonematického povědomí 171 9.5 Další oblasti rozvoje 173 9.6 Co ještě nás na prvním stupni ZŠ může potkat 175 Shrnutí 175 10. Dyslexic na druhém stupni ZŠ a na SŠ 177 10.1 Trénink čtení - „nekonečný příběh“ 182 10.1.1 Systematický nácvik práce s texty 186 10.2 Pojmy ve výuce 189 10.3 Psaní souvislých textů 192 10.4 Alternativy čtení a psaní 199 10.5 Osvojování cizích jazyků 201 10.6 Programy a pomůcky pro individuální rozvoj i obohacení učiva 206 Shrnutí 209 11. Dyslexic v dospělosti 210 11.1 Dyslexic na vysoké škole 216 11.2 Dyslexie v každodenním životě dospělých 219 Shrnutí 223224 Slovníček pojmů Použitá literatura a další zdroje Rejstřík věcný Rej střik jmenný 227 244 247
Detail
MARC
Field Ind Field content
leader -----nam a22------i-4500
1 kpw01472627
3 CZ-PrNPK
5 20190329103023.4
7 ta
8 181126s2019----xr a|||f||||||001|0|cze||
15 ## $a cnb003058515
20 ## $a 978-80-247-3950-2 $q (brožováno)
40 ## $a ABA001 $b cze $e rda
72 #7 $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 616.89-008.434.5 $2 MRF
80 ## $a 159.953.5 $2 MRF
80 ## $a 028.02 $2 MRF
80 ## $a 37.016:003-028.31 $2 MRF
80 ## $a 376 $2 MRF
80 ## $a 316.346.32-053.5 $2 MRF
80 ## $a 316.346.32-053.8 $2 MRF
80 ## $a (048.8) $2 MRF
100 1# $a Krejčová, Lenka $7 ola2007404845 $4 aut
245 10 $a Dyslexie : $b psychologické souvislosti / $c Lenka Krejčová
250 ## $a Vydání 1.
264 #1 $a Praha : $b Grada, $c 2019
300 ## $a 248 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
490 1# $a Psyché
500 ## $a Terminologický slovník
504 ## $a Obsahuje bibliografii a rejstříky
520 ## $a První část publikace se zaměřuje na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Druhá část nabízí široké spektrum diagnostických a intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie.
650 #7 $a dyslexie
650 #7 $a učení
650 #7 $a čtení
650 #7 $a psaní
650 #7 $a nápravná výchova
650 #7 $a děti školního věku
650 #7 $a dospělý
830 #0 $a Psyché (Grada)
901 $b 9788024739502 $f 1. vydání $o 20190306
910 ## $a ABA012 $b II 116559V1
998 $a 003058515
996 $a 0 $b 2490219161 $c II 116559V1 $e ABA012 $l STUDOVNA - pouze prezenčně $n 6 $r Všeobecná studovna $s P
996 $a 0 $b 2490183896 $c II 116559V2 $e ABA012 $l Hlavní budova $n 8 $r PK $s A
Loan history
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
Processing history
Permanent link