Jak se úspěšně učit s ADHD
praktický rádce pro rodiče
Stefanie Rietzler, Fabian Grolimund ; z německého originálu Erfolgreich lernen mit ADHS: der praktische Ratgeber für Eltern přeložila Tereza Těšínská
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}}
(Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}
Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
7 Obsah Jak využít tuto knihu 11 1. JakseADHD projevuje při učení 13 1.1 Stres ve škole 13 1.2 Nepozornost: „Tak se konečně soustřeď!“ 14 1.3 Hyperaktivita: „Přestaň se konečně vrtět!“ 16 1.4 Impulzivita: „Musíš pořád vyvádět hlouposti?!“ 17 1.5 ADHD - existuje vůbec? 19 2. Léčba ADHD 29 2.1 Základní pohledy na ADHD 29 2.2 Jak začít s léčbou 30 3. Kvůli domácím úkolům máme doma neustále hádky a pláč 35 3.1 Lakování na růžovo nepomáhá 36 3.2 Jak odstranit remcání a nadávání 37 3.3 Nejste non-stop servis 39 3.4 Pečlivě se starejte o to, co už „vyrašilo“ 43 3.5 Snězte dítěti sladkosti 46 3.6 Uzavřete s dítětem smlouvu 48 3.7 Obrazovky jsou před učením tabu 52 3.8 Odpočinek od domácích úkolů 52 3.9 To nej důležitější ve zkratce 56 4. Dítě se nedokáže soustředit a je pomalé ^ 57 4.1 Prosil bych trochu hluku! Při takovém tichu se přece nikdo nemůže soustředit! 57 4.2 A neuveď mě v pokušení 60 4.3 Malé triky pro soustředěnou práci 62 4.4 Méně práce, větší výkon 63 4.5 S přestávkami rychleji v cíli 64 4.6 Vrtění dostává i mozek do pohybu 71 4.7 Dobrý plán - a půl práce je hotovo! 77 4.8 To nej důležitější ve zkratce 79 8 Obsah 5. Dítě nemá vůbec motivaci 81 5.1 Pozitivní vztahové signály 83 5.2 Nalaďte se na sociální stránku svého dítěte 87 5.3 Zpříjemněte dítěti učení malými odměnami 88 5.4 Ctižádost a soutěživost: Povzbuďte svého šampióna 91 5.5 Podpořte v dítěti aktivní zájem 94 5.6 Pevná vůle a sebedisciplína: Zkroťte toho lenocha, který v dítěti dřímá 98 5.7 To nej důležitěj ší ve zkratce 101 6. Tolik se učíme, a přesto dítěti v hlavě nic nezůstane 103 6.1 Lidský mozek 104 6.2 Jak číst texty, rozumět jim a pamatovat si je 110 6.3 Jak se učit slovíčka 120 6.4 To nej důležitější ve zkratce 123 7. Dítě je chaotické a zapomnětlivé 125 7.1 Plánování a organizace 126 7.2 Nejdůležitější věc: úkolníček 128 7.3 Rutinou proti chaosu 131 7.4 Zkusili jsme toho už tolik - u nás to nefunguje! 133 7.5 Nutnost plánovat jako profesionál 136 7.6 Jak překonat zapomnětlivost 139 7.7 To nej důležitější ve zkratce 145 . ^ 8. Dítě rychle propadá frustraci a po chvilce se vzdává 147 8.1 Sebedůvěra 147 8.2 Sebeúcta 148 8.3 Jak dosahovat výkonů uvolněně, sebejistě a motivované 148 8.4 To nej důležitější ve zkratce 170 Obsah 9 9. Dítě se přeceňuje a žárlí na své sourozence 171 9.1 Vychloubání jako způsob sebeobrany 172 9.2 Chvála vrátí malé chvástaly zpátky na zem 173 9.3 Kritizujte s rozvahou 177 9.4 Učiňte konec věčnému soupeření mezi sourozenci 178 9.5 To nej důležitěj ší ve zkratce 181 10. Děti s ADHD jsou skryté talenty 183 10.1 Děti s ADHD jsou mnohem více než „průměr“ 184 10.2 Jaký talent dřímá ve vašem dítěti? 194 10.3 Co zajímá zaměstnavatele, a ve škole to nehraje vůbec žádnou roli 197 10.4 Cesta to nebude jednoduchá 202 10.5 To nej důležitější ve zkratce 204 11. Aby fungovala spolupráce se školou 207 11.1 Nej důležitější doporučení pro učitele 209 11.2 Schůzky učitelů a rodičů 214 11.3 To nej důležitěj ší ve zkratce 221 12. Kde hledat pomoc 223 13. Všeobecné informace© ADHD 225 13.1 Příčiny vzniku ADHD 225 13.2 Jsou léky smysluplným řešením? 236 Literatura 241 O autorech 255
Field | Ind | Field content |
leader | -----nam a22------i-4500 | |
1 | kpw01470846 | |
3 | CZ PrSKC | |
5 | 20181115135758.5 | |
7 | ta | |
8 | 181102s2018----xo a|||e||f|||0|||0|cze|| | |
20 | ## | $a 978-80-8111-471-7 $q (brožováno) |
40 | ## | $a HBG501 $b cze $e rda |
41 | 1# | $a cze $h ger |
72 | #7 | $9 22 $a 376 $x Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob |
80 | ## | $a 376 $2 MRF |
100 | 1# | $a Rietzler, Stefanie $7 xx0227555 $4 aut |
240 | 00 | $a Erfolgreich lernen mit ADHS: der praktische Ratgeber für Eltern. $l Česky |
245 | 10 | $a Jak se úspěšně učit s ADHD : $b praktický rádce pro rodiče / $c Stefanie Rietzler, Fabian Grolimund ; z německého originálu Erfolgreich lernen mit ADHS: der praktische Ratgeber für Eltern přeložila Tereza Těšínská |
250 | ## | $a Vydání první |
264 | #1 | $a Bratislava : $b NOXI, $c 2018 |
300 | ## | $a 255 stran : $b barevné ilustrace ; $c 21 cm |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografické odkazy |
520 | ## | $a Pro děti s ADHD a jejich rodiče je škola často velmi zatěžující. Děti se většinou vyhýbají neoblíbeným domácím úkolům, vedou s rodiči nekonečné diskuze o tom, jaký smysl mají určitá cvičení, lelkují, jsou zasněné a rychle reagují podrážděně, když se jim něco nepodaří nebo nedokáží vyřešit nějakou úlohu. I rodiče, kteří jsou ve výchově dětí velmi kompetentní, přivádí tyto situace kolem učení a domácích úkolů s jejich „snílky“ a „bouřliváky“ často na pokraj jejich vlastních sil. Tento knižní rádce nabízí rodičům konkrétní a praktické pomůcky. |
650 | #7 | $a učení |
650 | #7 | $a porucha učení |
650 | #7 | $a nepozornost |
650 | #7 | $a vznětlivost |
650 | #7 | $a ADHD |
650 | #7 | $a diagnóza |
650 | #7 | $a terapie |
650 | #7 | $a motivace |
650 | #7 | $a sebedůvěra |
650 | #7 | $a sebeúcta |
650 | #7 | $a sebeovládání |
650 | #7 | $a škola |
650 | #7 | $a vztah rodiče-škola |
653 | ## | $a porucha pozornosti |
700 | 1# | $a Grolimund, Fabian $4 aut |
700 | 1# | $a Těšínská, Tereza $4 trl |
900 | $a HBG501 $b 14 | |
910 | ## | $a ABA012 $b II 116304V1 |
998 | $a 007921681 | |
1039 | $a NPKK | |
996 | $a 1 $b 2490217098 $c II 116304V1 $e ABA012 $l HF $n 4 $r PK $s A |
{{$parent.item.borrowDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar | loc}}
Odd. {{$parent.item.department | loc}}